GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÜRETİM VE HİZMET SİSTEMLERİNDE SIRALAMA VE ÇİZELGELEME/5701306
Dersin Adı: ÜRETİM VE HİZMET SİSTEMLERİNDE SIRALAMA VE ÇİZELGELEME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Ertan GÜNER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://w3.gazi.edu.tr/~erguner/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erguner@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İmalat ve servis endüstrilerinde ortaya çıkabilecek çizelgeleme problemlerinin tespit edilebilmesi ve çözüm önerilerinin sunulabilmesi.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  GİRİŞ:Model Karakteristikleri, Modellerin Gözden Geçirilmesi, Makine Konfigrasyonları
2. Hafta   GİRİŞ: Proses Karakteristikleri ve Kısıtlar, Amaçlar ve Performans Ölçütleri
3. Hafta  Genel Amaçlı Çizelgeleme Yöntemleri, Temel Dağıtım Yöntemleri, Dal Sınır Yöntemi, Demet Biçimli Arama
4. Hafta   Genel Amaçli Çizelgeleme Yöntemleri: Yerel Arama ,Tavlama benzetimi, Tabu Arama, Genetik Algoritma
5. Hafta  Atölye Çizelgeleme: Tek Makinalı Sistemler
6. Hafta  Atölye Çizelgeleme: Paralel Makinalı Sistemler
7. Hafta  Atölye Çizelgeleme: Paralel Makinalı Sistemler
8. Hafta  1. VİZE
9. Hafta   Atölye Çizelgeleme: Seri İş Akışlı Sistemler,
10. Hafta  Atölye Çizelgeleme: Karmaşık İş Akışlı Sistemler
11. Hafta   Özel Çizelgeleme Problemleri: Erken ve Geç tamamlanma cezaları
12. Hafta   Özel Çizelgeleme Problemleri: Erken ve Geç tamamlanma cezaları
13. Hafta  Özel çizelgeleme problemleri: Sıra bağımlı hazırlık zamanlı çizelgeleme
14. Hafta  Çizelgelemede yeni gelişmeleri yansıtan makalelerinin ve literatür araştırmalarının incelenmesi.
15. Hafta  Çizelgelemede yeni gelişmeleri yansıtan makalelerinin ve literatür araştırmalarının incelenmesi.
16. Hafta  Çizelgelemede yeni gelişmeleri yansıtan makalelerinin ve literatür araştırmalarının incelenmesi.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Baker, K.,- and Trietsch, (2009), Principles of sequencing and scheduling, John Wiley & Sons.Inc,Publication. Pinedo., M., Chao, X., (1999), Operations scheduling with applications in manufacturing and services, Mc Graw-Hill.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
20
20
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletme birimlerinde gerçekleştirilen bilişim teknoloji uygulamalarını ve sistemlerini kavrar, sistem yönetiminde etkin rol oynar.X
2
İşletmede birimlerde kullanılan bilişim teknoloji ve sistemlerini bilir, sistemin işletmenin ihtiyaçlarına göre tasarlanmasını sağlar.X
3
Bir bilişim sistemi için ilgili analizleri yapar, sisteme ait veri tabanının analiz, tasarım ve uygulama aşamalarındaki bütün süreçleri bilir.X
4
İşletmeciliğin günümüz teknolojilerindeki güncel uygulama ve gelişmelerini yakından takip eder, uygulama becerisi edinir.X
5
Alandaki güncel gelişmeleri takip eder, bunları sistemli bir şekilde başkalarına da aktarabilir.X
6
Başta kendi alanı olmak üzere iş yaşamına ait hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarıyla toplumsal dönüşümü algılayabilir.X
7
Bu alanın bağlı bulunduğu disiplinler ile bu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilir, takım çalışmalarında bu disiplinleri ve etkileşimleri göz önünde tutar.X
8
Lisans eğitimi boyunca elde etmiş olduğu yeteneklerini uzmanlık derecesinde geliştirebilir.X
9
Bu alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.X
10
Yönetim Bilişim Sistemleri alanında akademik çalışmaları yürütebilir.X