GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ETKİLEŞİMLİ SİSTEM TASARIMI/5081305
Dersin Adı: ETKİLEŞİMLİ SİSTEM TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Hacer KARACAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ceng.gazi.edu.tr/~hkaracan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hkaracan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Etkileşimli sistemler alanında gerekli teorik bilgilerle donatılmış olarak,yazılım ve donanım mühendisliğine daha farklı bir perspektif ile bakabilmek
Bilgisayar mühendisliği ürünlerini insan faktörünü göz önüne alarak değerlendirmek
Yeni teknoloji geliştirme aşamalarında kullanıcı merkezli yaklaşımı benimsemek
Bilgisayar donanımları ve yazılımları için çeşitli kullanılabilirlik testleri gerçekleştirmek
Etkileşimli sistemlere yönelik yenilikçi arayüzler tasarlayabilmek
Etkileşimli sistem tasarımı süreçlerini uygulamalı olarak öğrenmek



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Etkileşimli sistemlere giriş
2. Hafta  İnsan duyu özellikleri, zihin modeli
3. Hafta  Gereksinim analizi
4. Hafta  Etkileşimli arayüz tasarımları, metodolojiler
5. Hafta  Etkileşimli web tasarımı
6. Hafta  Uzaktan eğitim sistemleri tasarımı
7. Hafta  Sanal gerçeklik sistemleri tasarımı
8. Hafta  Bilgisayar arayüzlerini değerlendirme süreçleri
9. Hafta  Arasınav
10. Hafta  Ev elektroniği ve akıllı cihazlar
11. Hafta  Kullanılabilirlik testleri
12. Hafta  Etkileşimli sistemlere yönelik güncel araştırmalar
13. Hafta  Proje Sunumları
14. Hafta  Proje Sunumları
15. Hafta  Final
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Benyon, D. (2005).Designing interactive systems :people, activities, contexts, technology. New York : Addison-Wesley
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
4
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
20
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
50
50
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Bilgisayar bilimleri alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Bilgisayar bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.X
5
Bilgisayar bilimleri alanındaki bir sorunu tanımlar.X
6
Bilgisayar bilimleri alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
7
Bilgisayar bilimleri alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirir.X
8
Bilgisayar bilimleri alanı ile ilgili sorunları çözer.X
9
Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X
10
Uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirir.