GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GRAF TEORİSİ/5051305
Dersin Adı: GRAF TEORİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Mehmet ATAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~matak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  matak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kesikli optimizasyonda graf kullanımı ve graflarla modelleme.
Karar problemlerinde graf kullanımı.
Graf teorisi ve network (ağ)yapılarının gerçek hayat problemlerinde kullanımı






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Ayrık matematik
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Graf tanımı, tarihçesi, teorik ve pratik uygulama alanları. Temel graf tanımları
2. Hafta  Algoritmalar: temel tanımlar, algoritma karmaşıklığı, yalancı kodlar
3. Hafta  Grafların bilgisayar ortamında temsil ediliş biçimleri. Düğüm-ark bitişiklik ve düğüm-ark ilişki matrisleri
4. Hafta  Ağaçlar: temel tanımlar. Ağaç türleri
5. Hafta  Yayılan ağaçlar: Kruskal ve Prim algoritmaları
6. Hafta  Yol, Tur ve Devreler: Euler Turu ve ilgili problemler
7. Hafta  Yol, Tur ve Devreler: Hamiltonian Turu ve ilgili problemler
8. Hafta  Maksimum akış problemleri I: çevrimsiz şebekeler
9. Hafta  Maksimum akış problemleri II: unidirectional şebekeler
10. Hafta  I. Vize
11. Hafta  En kısa yol Problemleri I
12. Hafta  En kısa yol Problemleri II
13. Hafta  Planar graflar ve Graf renklendirme
14. Hafta  Taşıma,aktarma, atama ve eşletirme problemleri
15. Hafta  Bağlantılılık ve uzaklık
16. Hafta  Faaliyet grafları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Discrete mathematics with graph theory, Edgar G. Goodaire, Michael M. Permanter; 2. Graph Theory and its applications, Jonathan L. Gross, J. Yell
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
1
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
3
45
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
15
1
15
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Bilgisayar bilimleri alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Bilgisayar bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.X
5
Bilgisayar bilimleri alanındaki bir sorunu tanımlar.X
6
Bilgisayar bilimleri alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
7
Bilgisayar bilimleri alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirir.X
8
Bilgisayar bilimleri alanı ile ilgili sorunları çözer.X
9
Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X
10
Uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirir.X