GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÜÇ BOYUTLU OYUN PROGRAMLARI/5151305
Dersin Adı: ÜÇ BOYUTLU OYUN PROGRAMLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Dr. Murat Hacıömeroğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://ceng.gazi.edu.tr/~murat
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  murath@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
3 boyutlu bilgisayar grafiği temellerini anlama.
Etkileşimli oyunlar geliştirebilme.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Oyun Programlama ve Bilgisayar Grafiğine Giriş
2. Hafta  3 Boyutlu Grafik İş Hattı
3. Hafta  Matris Cebiri
4. Hafta  OpenGL Durum ve Yerleşik Değişkenleri
5. Hafta  2 Boyutlu Sahne
6. Hafta  3 Boyutlu Sahne
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Dönüşümler
9. Hafta  Renk, Materyal ve Işıklandırma
10. Hafta  Doku Giydirme
11. Hafta  Programlanabilir İş Hattı
12. Hafta  OpenGL Eklentileri
13. Hafta  Nokta Gölgelendiricisi
14. Hafta  Piksel Gölgelendiricisi
15. Hafta  Proje
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  OpenGL SuperBible: Comprehensive Tutorial and Reference (5th Edition). Richard S. Wright, Jr., Benjamin Lipchak, Nicholas Haemel
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Uygulama.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
3
15
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
7
5
35
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
17
17
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Bilgisayar bilimleri alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Bilgisayar bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.X
5
Bilgisayar bilimleri alanındaki bir sorunu tanımlar.X
6
Bilgisayar bilimleri alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
7
Bilgisayar bilimleri alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirir.X
8
Bilgisayar bilimleri alanı ile ilgili sorunları çözer.X
9
Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X
10
Uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirir.X