GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİREYSEL SPORLAR 1 (SPORTİF RİTMİK CİM.-KIZ)/REK 140
Dersin Adı: BİREYSEL SPORLAR 1 (SPORTİF RİTMİK CİM.-KIZ)
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ritim duygusunu geliştirerek cimnastik gösterileri hazırlayabilme ve sunma, gösteri cimnastiği hakkında temel becerileri kazanma

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Gösteri cimnastiği ve genel cimnastik hakkında genel bilgi
2. Hafta  Temel cimnastik çalışmaları
3. Hafta  Temel duruşlar ve sıçramalar
4. Hafta  Büyük trambolin çalışması
5. Hafta  Küçük trambolin
6. Hafta  Bireysel çalışmalar
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Grup çalışmaları
9. Hafta  Kompozisyon çalışmaları
10. Hafta  Senkronize grup çalışmaları
11. Hafta  Senkronize grup çalışmaları
12. Hafta  Müzik ile bireysel ve grup çalışmaları
13. Hafta  Müzik ile bireysel ve grup çalışmaları
14. Hafta  Gösteri cimnastiğinde materyal kullanımı
15. Hafta  Gösteri cimnastiğinde materyal kullanımı
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Boş zaman, rekreasyon, beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları, uygulamaları, sorunları ve çözüm yolları hakkında bütünsel ve uzman düzeyinde bilgi sahibi olur; tarih bilinci ve genel kültür gelişimi sağlarX
2
Alana ilişkin yasalara, yönetmeliklere, yönergelere ve politikalara dair bilgi sahibi olur
3
Bireysel ve takım sporları ile diğer rekreasyonel etkinliklerin niteliği üzerine temel bilgi sahibi olma; bu tür etkinlikleri gerçekleştirebilmek için gerekli becerileri, kuralları, teknikleri, taktikleri, stratejileri vs. rekreasyonel bir etkinlik düzeyinde bilirX
4
İnsan organizmasını ve sistem fonksiyonlarını, nasıl çalıştığını, en etkili ve sağlıklı bir biçimde nasıl kullanılabileceğini, nasıl geliştirilebileceğini bilme; psikolojik, duygusal ve fiziksel olarak sağlıklı ve dengeli bir yaşam sürmenin gereklilikleri hakkında bilgi sahibi olur
5
Engellilik ve otizm kavramlarını tanıma, engel gruplarını bilme; toplumdaki dezavantajlı gruplara dair bilgi sahibi olur
6
Bireysel ve takım sporları ile diğer spor, kültür, sanat vs. etkinlikleri bireysel ve toplumsal boyutlarda, rekreasyonel düzeyde uygular, uygulatır; bu tür etkinliklerin organizasyonunu düzenler, idare ve idame ettirirX
7
Kendi alanı ile doğrudan veya dolaylı olarak bağıntılı farklı alanlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kurar ve bu beceriyi alana/mesleğe dair uygulamalarda kullanır; bu paydaşım ve bağdaşımları öğrenme-öğretme süreçlerinde çalıştırır
8
Araştırma, raporlama, sunum ve yayın çalışmalarını bilimsel araştırma, ölçme ve değerlendirme tekniklerine uygun olarak gerçekleştirir; bilgi edinimi ve paylaşımını etik bilinci ile sağlar
9
Alan etkinliklerinde veya diğer durumlarda gelişen acil vakalarda, kaza, olağanüstü hal ve afet anlarında ve/veya sonrasında sağlık ve güvenlik tedbirlerini ivedilikle alır; temel ilk yardım ve arama-kurtarma uygulamalarını gerçekleştirir
10
Alana/mesleğe dair çalışmalarda liderlik yapar; öncü olma bilinci ile sorumluluk üstlenir ve grubun başarısı için gerekli her türlü idari vazifeyi liyakat ile yerine getirir
11
Girişimcilik bilinci ile alana/mesleğe dair her türden teşebbüs geliştirir; yenilikçi düşünme becerisi ile var olanı daha da iyileştirir; ihtiyaçlar doğrultusunda farklı ve görünür olmayan talepleri keşfeder, buna uygun arz imkânları oluşturur
12
Engelli ve otistik bireyler için terapatik rekreasyon programları kurgular, spor ve egzersiz uygulamalarını yürütür
13
Alanı/mesleği ile ilgili gerekli her türlü araç-gereç ve teknoloji kullanımı yeterliliğine erişir; çalışmalarını bağımsız yürütebilir; teknolojik gelişmelerin ışığında yenilikleri ve güncel enformasyonu takip eder; kendi kendine öğrenebilir ve alanında uzmanlaşır
14
Alanında/mesleğinde kullanabilmek üzere ileri düzey iletişim kurma becerisine sahip olur; en az bir yabancı dilde iletişim kurabilme yetkinliğine ulaşır
15
Alan araştırmalarında, mesleki çalışmalarında, rekreasyonel yaşamında vd. her türlü bireylerarası iletişim/etkileşim gerektiren durumlarda birlikte çalışabilir, işbirliği yapabilir ve ileri iletişim tekniklerine hakim olur
16
Alan etkinliklerinde ve mesleki çalışmalarında çevreye ve doğaya saygı duyar, doğal kaynakları korur ve sürdürülebilir kullanım bilincini benimser
17
Engelli bireyler vd. dezavantajlı gruplar ile çevresi ve toplumsal yaşam konularında duyarlılık geliştirir, gönüllülük ve hizmet programlarında yer alır
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili öğretim elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()