GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II/TAR-102
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
• Bu derste öğrendiği bilgilerle kendi ana bilim dalı dersleri arasında ilişkilendirme yaparak disiplinler arası bir düşünme becerisi kazanır.
Toplumu ayakta tutan birlik-beraberlik, bağımsızlık, ulusal çıkarların ön planda tutulması, vatana bağlı olmak, etkin vatandaş olma gibi değerlerin kazanır
• Tarihi bir olayı bugün meydana gelen olaylarla ilişkilendirerek gerçekçi bir bakış açısı geliştirir.
• Ders esnasında kullanılan birinci elden kaynak, belgesel, film gibi materyalleri incelerken doküman analiz etmeyi öğrenir.
• Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II dersi ile ilgili yardımcı kitaplar okuması ile derste anlatılan konular hakkında farklı bakış açılarına sahip olmak.
• Farklı görüş ve fikir akımlarına saygı duymayı, kendi görüşlerini araştırıp okuyarak geliştirir.
• Grup içi çalışmalarda ve derste tartışma metodu kullanıldığında topluluk önünde nasıl konuşulması gerektiği konusunda tecrübe kazanır.
.• Köklerine saygı ve bağlılık duyarken evrensel değerleri benimsemeyi öğrenir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Birinci Dünya Savaşı’nı kaybeden Osmanlı Devleti’ne önerilen barış tasarıları, Paris Barış Konferansı, Londra Konferansı, San Remo Konferansı ve Sevr Barış Antlaşması.
2. Hafta  2. Millî Mücadele, Doğu Cephesi ve Güney Cephesindeki Çarpışmalar: Maraş, Urfa, Adana ve Antep Savunmaları.
3. Hafta  3. Düzenli Ordunun Kurulması ve Batı Cephesi Çarpışmaları.
4. Hafta  4. Tekâlifi Milliye Kararları, Büyük Taarruz’un Kazanılması, Mudanya Mütarekesi’nin imzalanması.
5. Hafta  5. Lozan Barış Antlaşması’nın imzalanması ve bu antlaşmanın önemi
6. Hafta  6. Ankara’da yeni bir devlet kurulması ve siyasi alanda inkılâplar: Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyet’in ilanı, 3 Mart 1924 Yasaları.
7. Hafta  7. Siyasi partilerin kurulması ve Türkiye Cumhuriyeti’nde demokrasi denemeleri ve buna tepkiler.
8. Hafta  8. Vize Haftası
9. Hafta  9. Eğitim ve kültür, sağlık ve bayındırlık alanında gerçekleştirilen düzenlemeler, ekonomik hayatta yapılan yenilikler: Vergi düzenlemeleri, yeni bankaların kurulması, tarımı canlandırma amacıyla alınan tedbirler, bazı sanayi kuruluşlarının kurulması.
10. Hafta  10. Cumhuriyet Döneminde Türkiye’nin İzlediği Dış Politika: 1923-1932 arasında Lozan’da çözümlenemeyen problemlerin çözülmesi, 1932-1939 arasında izlenen dış politika.
11. Hafta  11. Mustafa Kemal Atatürk’ün Ölümü ve Atatürk ilke ve İnkılâpları.
12. Hafta  12. Atatürk’ün ölümünden sonra Türkiye, 1950-1980 arasında Dünyada ve Türkiye’de genel durum.
13. Hafta  13. 1980’den günümüze kadar Türkiye ve Dünya’daki gelişmeler.
14. Hafta  14. Final haftası.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
6
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
49
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Boş zaman, rekreasyon, beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları, uygulamaları, sorunları ve çözüm yolları hakkında bütünsel ve uzman düzeyinde bilgi sahibi olur; tarih bilinci ve genel kültür gelişimi sağlar
2
Alana ilişkin yasalara, yönetmeliklere, yönergelere ve politikalara dair bilgi sahibi olur
3
Bireysel ve takım sporları ile diğer rekreasyonel etkinliklerin niteliği üzerine temel bilgi sahibi olma; bu tür etkinlikleri gerçekleştirebilmek için gerekli becerileri, kuralları, teknikleri, taktikleri, stratejileri vs. rekreasyonel bir etkinlik düzeyinde bilir
4
İnsan organizmasını ve sistem fonksiyonlarını, nasıl çalıştığını, en etkili ve sağlıklı bir biçimde nasıl kullanılabileceğini, nasıl geliştirilebileceğini bilme; psikolojik, duygusal ve fiziksel olarak sağlıklı ve dengeli bir yaşam sürmenin gereklilikleri hakkında bilgi sahibi olur
5
Engellilik ve otizm kavramlarını tanıma, engel gruplarını bilme; toplumdaki dezavantajlı gruplara dair bilgi sahibi olur
6
Bireysel ve takım sporları ile diğer spor, kültür, sanat vs. etkinlikleri bireysel ve toplumsal boyutlarda, rekreasyonel düzeyde uygular, uygulatır; bu tür etkinliklerin organizasyonunu düzenler, idare ve idame ettirir
7
Kendi alanı ile doğrudan veya dolaylı olarak bağıntılı farklı alanlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kurar ve bu beceriyi alana/mesleğe dair uygulamalarda kullanır; bu paydaşım ve bağdaşımları öğrenme-öğretme süreçlerinde çalıştırırX
8
Araştırma, raporlama, sunum ve yayın çalışmalarını bilimsel araştırma, ölçme ve değerlendirme tekniklerine uygun olarak gerçekleştirir; bilgi edinimi ve paylaşımını etik bilinci ile sağlarX
9
Alan etkinliklerinde veya diğer durumlarda gelişen acil vakalarda, kaza, olağanüstü hal ve afet anlarında ve/veya sonrasında sağlık ve güvenlik tedbirlerini ivedilikle alır; temel ilk yardım ve arama-kurtarma uygulamalarını gerçekleştirir
10
Alana/mesleğe dair çalışmalarda liderlik yapar; öncü olma bilinci ile sorumluluk üstlenir ve grubun başarısı için gerekli her türlü idari vazifeyi liyakat ile yerine getirir
11
Girişimcilik bilinci ile alana/mesleğe dair her türden teşebbüs geliştirir; yenilikçi düşünme becerisi ile var olanı daha da iyileştirir; ihtiyaçlar doğrultusunda farklı ve görünür olmayan talepleri keşfeder, buna uygun arz imkânları oluşturur
12
Engelli ve otistik bireyler için terapatik rekreasyon programları kurgular, spor ve egzersiz uygulamalarını yürütür
13
Alanı/mesleği ile ilgili gerekli her türlü araç-gereç ve teknoloji kullanımı yeterliliğine erişir; çalışmalarını bağımsız yürütebilir; teknolojik gelişmelerin ışığında yenilikleri ve güncel enformasyonu takip eder; kendi kendine öğrenebilir ve alanında uzmanlaşır
14
Alanında/mesleğinde kullanabilmek üzere ileri düzey iletişim kurma becerisine sahip olur; en az bir yabancı dilde iletişim kurabilme yetkinliğine ulaşır
15
Alan araştırmalarında, mesleki çalışmalarında, rekreasyonel yaşamında vd. her türlü bireylerarası iletişim/etkileşim gerektiren durumlarda birlikte çalışabilir, işbirliği yapabilir ve ileri iletişim tekniklerine hakim olur
16
Alan etkinliklerinde ve mesleki çalışmalarında çevreye ve doğaya saygı duyar, doğal kaynakları korur ve sürdürülebilir kullanım bilincini benimser
17
Engelli bireyler vd. dezavantajlı gruplar ile çevresi ve toplumsal yaşam konularında duyarlılık geliştirir, gönüllülük ve hizmet programlarında yer alır
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili öğretim elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (.)