GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DİLİ-I/TÜR-101
Dersin Adı: TÜRK DİLİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
1. Dil ile düşünce arasındaki ilişkiyi bilir.
2. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilir.
3. Kendini doğru ve etkili ifade etme becerisi kazanır.
4. Alanı ile ilgili konularda bilimsel metin oluşturur.
5. Alanı ile ilgili bilimsel metinleri anlar ve değerlendirir.
6. Yazma becerisini geliştirir.
7. Yazılı metin türleri tanır.
8. Anlatmak istediğini sistematik bir bütünlük içinde anlatır.
9. Amacına uygun metin oluştururken metin türlerinden yararlanır.
10. Metinler üzerinde uygulama yapar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece örgün ve yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Dil-kültür ilişkisi ve dilin kültür taşıyıcılık özelliği. Konuşma ve yazı dilinin farkı,
2. Hafta  Hafta: Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin tarihî dönemleri ve önemli eserleri.
3. Hafta  Hafta: Noktalama işaretlerinin kullanımı ve önemi.
4. Hafta  Yazım kuralları: Bazı ek ve edatların yazılışı.
5. Hafta  Resmî yazışmalar: Dilekçe, tutanak. Bu türlerle ilgili uygulama çalışması.
6. Hafta   Hafta: Resmî yazışmalar: Rapor, iş mektubu, öz geçmiş. Bu türlerle ilgili uygulama çalışması.
7. Hafta   Sözcük düzeyindeki güncel anlatım bozuklukları.
8. Hafta  Ara sınav.
9. Hafta  Cümle düzeyindeki anlatım bozuklukları
10. Hafta  Paragraf oluşturma I
11. Hafta  Paragraflardan metin oluşturma kompozisyon yazma uygulamaları
12. Hafta  Paragraf çözümleme
13. Hafta  Alanı ile ilgili metin oluşturma .
14. Hafta  Eleştiri ve değerlendirme yazısı inceleme.
15. Hafta  Eleştiri ve değerlendirme yazısı oluşturma.
16. Hafta  Yıl sonu sınavı.
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
6
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
44
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Boş zaman, rekreasyon, beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları, uygulamaları, sorunları ve çözüm yolları hakkında bütünsel ve uzman düzeyinde bilgi sahibi olur; tarih bilinci ve genel kültür gelişimi sağlar
2
Alana ilişkin yasalara, yönetmeliklere, yönergelere ve politikalara dair bilgi sahibi olurX
3
Bireysel ve takım sporları ile diğer rekreasyonel etkinliklerin niteliği üzerine temel bilgi sahibi olma; bu tür etkinlikleri gerçekleştirebilmek için gerekli becerileri, kuralları, teknikleri, taktikleri, stratejileri vs. rekreasyonel bir etkinlik düzeyinde bilir
4
İnsan organizmasını ve sistem fonksiyonlarını, nasıl çalıştığını, en etkili ve sağlıklı bir biçimde nasıl kullanılabileceğini, nasıl geliştirilebileceğini bilme; psikolojik, duygusal ve fiziksel olarak sağlıklı ve dengeli bir yaşam sürmenin gereklilikleri hakkında bilgi sahibi olur
5
Engellilik ve otizm kavramlarını tanıma, engel gruplarını bilme; toplumdaki dezavantajlı gruplara dair bilgi sahibi olur
6
Bireysel ve takım sporları ile diğer spor, kültür, sanat vs. etkinlikleri bireysel ve toplumsal boyutlarda, rekreasyonel düzeyde uygular, uygulatır; bu tür etkinliklerin organizasyonunu düzenler, idare ve idame ettirir
7
Kendi alanı ile doğrudan veya dolaylı olarak bağıntılı farklı alanlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kurar ve bu beceriyi alana/mesleğe dair uygulamalarda kullanır; bu paydaşım ve bağdaşımları öğrenme-öğretme süreçlerinde çalıştırırX
8
Araştırma, raporlama, sunum ve yayın çalışmalarını bilimsel araştırma, ölçme ve değerlendirme tekniklerine uygun olarak gerçekleştirir; bilgi edinimi ve paylaşımını etik bilinci ile sağlarX
9
Alan etkinliklerinde veya diğer durumlarda gelişen acil vakalarda, kaza, olağanüstü hal ve afet anlarında ve/veya sonrasında sağlık ve güvenlik tedbirlerini ivedilikle alır; temel ilk yardım ve arama-kurtarma uygulamalarını gerçekleştirir
10
Alana/mesleğe dair çalışmalarda liderlik yapar; öncü olma bilinci ile sorumluluk üstlenir ve grubun başarısı için gerekli her türlü idari vazifeyi liyakat ile yerine getirirX
11
Girişimcilik bilinci ile alana/mesleğe dair her türden teşebbüs geliştirir; yenilikçi düşünme becerisi ile var olanı daha da iyileştirir; ihtiyaçlar doğrultusunda farklı ve görünür olmayan talepleri keşfeder, buna uygun arz imkânları oluşturur
12
Engelli ve otistik bireyler için terapatik rekreasyon programları kurgular, spor ve egzersiz uygulamalarını yürütür
13
Alanı/mesleği ile ilgili gerekli her türlü araç-gereç ve teknoloji kullanımı yeterliliğine erişir; çalışmalarını bağımsız yürütebilir; teknolojik gelişmelerin ışığında yenilikleri ve güncel enformasyonu takip eder; kendi kendine öğrenebilir ve alanında uzmanlaşırX
14
Alanında/mesleğinde kullanabilmek üzere ileri düzey iletişim kurma becerisine sahip olur; en az bir yabancı dilde iletişim kurabilme yetkinliğine ulaşır
15
Alan araştırmalarında, mesleki çalışmalarında, rekreasyonel yaşamında vd. her türlü bireylerarası iletişim/etkileşim gerektiren durumlarda birlikte çalışabilir, işbirliği yapabilir ve ileri iletişim tekniklerine hakim olur
16
Alan etkinliklerinde ve mesleki çalışmalarında çevreye ve doğaya saygı duyar, doğal kaynakları korur ve sürdürülebilir kullanım bilincini benimser
17
Engelli bireyler vd. dezavantajlı gruplar ile çevresi ve toplumsal yaşam konularında duyarlılık geliştirir, gönüllülük ve hizmet programlarında yer alır
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elamanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (-)