GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ DERS V(Türkiye Ekonomisi)/BSY-453
Dersin Adı: SEÇMELİ DERS V(Türkiye Ekonomisi)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türkiye ekonomisinin yapısal dönüşümünü dönemlere göre tanımlayabilecektir.
Temel iktisat bilgilerini kullanarak Türkiye ekonomisinin mevcut durumunu tanımlayıp açıklayabilecektir.
İzlenen ekonomi politikalarını yorumlayıp karşılaştırabilecektir.
Temel makro-ekonomik göstergeleri kullanarak politika önerileri ortaya koyabilecektir.
Ekonomik göstergeler hakkında tahminde bulunabilecektir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ders tanıtımı, amacı ve spor yöneticileri için önemi
2. Hafta  Osmanlıdan Alınan Miras
3. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti’nin devraldığı iktisadi miras
4. Hafta  1923-1929 dönemi iktisadi durum ve iktisat politikası
5. Hafta  1929-1939 dönemi 1929 iktisadi bunalımı
6. Hafta  1929-1939 dönemi J.M Keynes ve iktisat politikasındaki değişim
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  II. Dünya Savaşı ve kamu harcamalarının artış ve azalışı
9. Hafta  1945-50 dönemi ekonomi politikaları
10. Hafta  1950-60 dönemi ekonomi politikaları
11. Hafta  Planlı Kalkınma dönemleri 1. petrol şoku
12. Hafta  Planlı Kalkınma dönemleri 1980’e kadar girdi maliyet enflasyon ilişkisi
13. Hafta  24 Ocak kararları
14. Hafta  1990 sonrası politikalar, 2001 Şubat krizi ve güncel ekonomi politikaları
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Spor yönetimi alanındaki bilgi ve becerilerini, sporla ilgili örgütlerin/kurumların ve etkinliklerin yönetimini ilgilendiren konularda uygular.X
2
Yönetim ilke ve işlevlerini sporla ilgili örgütlerin/kurumların ve etkinliklerin uygulamalarına yansıtır.X
3
Spor yönetimi ile ilgili yasal mevzuatlarda kendine verilen görev ve sorumluluklara değer verir.X
4
Ulusal ve uluslararası spor sistemlerinin bileşenlerini ve spor politikalarını analiz eder.X
5
Spor kurumlarında/etkinliklerinde ekip ve proje üyesi olarak sorumluluk alarak kılavuzluk yapar.X
6
Spor yönetimi alanında birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirerek performanslarını değerlendirir.X
7
Farklı spor branşlarına yönelik becerileri, oyun kurallarını, teknik ve taktik bilgileri temel ve ileri düzeyde spor dalına özgü antrenman planı ve programlarına uygulama ortamı yaratır.X
8
Alanıyla ilgili konularda uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar.X
9
Spor yönetimi alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri mesleki yabancı dil bilgisini kullanarak çok yönlü değerlendirir.X
10
Spor yönetimi alanı ile ilgili sağlık, güvenlik ve risk unsurlarını düzenli şekilde değerlendirir.X
11
Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığı ile sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.X
12
Görev aldığı birimde liderlik özelliğini kullanarak çalışanları kişilik, kültür ve davranışsal özellikleri doğrultusunda yönlendirir.X
13
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirerek değişime, yeniliğe ve girişimciliğe değer verir.X
14
Spor kurumlarını ilgilendiren konularda (pazarlama, sosyal medya, sponsorluk gibi) örgütü daha verimli hale getirecek uygulamalar gerçekleştirir.X
15
İnsan organizmasının yapısı, görevleri ve gelişimi konularından hareketle bireylerin yaşam boyu spor alışkanlığı kazanmalarına öncülük eder.X
16
Sportif etkinliklerin ve müsabakaların düzenlenmesinde iyi bir uygulayıcıdırX
17
Spor yönetimi alanının ilişkili olduğu disiplinlerle (sosyal bilimler, yönetim bilimi, çevre bilimleri vb.) etkileşim konusunda bilgi sahibidir.X
18
Engelli bireylerin spora yönlendirilmesindeki bilgilerini oluşan yeni durumlara uydurma becerisine sahiptir.X
19
Spor yönetimi alanında olgu, olay ve sorunlarla ilgili farklı bilgi kaynaklarına (kişi, kitap, veri tabanı, internet vb.) ulaşma becerisine sahiptir.X
20
Spor kurumları ve organizasyonlarında bireylerin ve katılımcıların esenliği, güvenliği, özel hayatın gizliliği gibi konuları analiz eder.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğr. Gör. Dr. Emine Aybike AKKUTAY)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (emine.akkutay@hbv.edu.tr)