GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ IV (YÜZME ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ)/A 428
Dersin Adı: SEÇMELİ IV (YÜZME ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dünyamızda ve ülkemizde yüzme sporunun kurumsal ve hiyerarşik yapıları hakkında bilgi sahibi olur.
Yüzme sporunun bilimin hangi alt disiplinleri ile ilişkili olduğunu öğrenir.
Yüzme teknikleri ve çıkış-dönüş çalışmalarının biyo-mekanik analizini yapabilmeyi öğrenir.
Teknik öğrenim hatalarının hangi uygulama çalışmalarıyla düzeltileceğini öğrenir.
Öğrenilen kelebek, sırtüstü, kurbağalama ve serbest yüzme tekniklerinin tekniği bozmadan uygulanabilmesi öğrenilir.
Öğrenilen kelebek, sırtüstü, kurbağalama ve serbest yüzme tekniklerinin tekniği bozmadan geliştirilebilmesi öğrenilir.
Yüzme ve oyun kuralları öğrenilir.
Su içerisinde güvenlik kuralları öğrenilir.
Yüzmede öğretim metotlarını öğrenir.
Yüzme öğretim metotlarının uygulamasını öğrenir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dünyamızda ve ülkemizde yüzme sporunun kurumsal ve hiyerarşik yapılarına genel bakış.
2. Hafta  Yüzme sporunun bilimin alt disiplinleri ile ilişkisi.
3. Hafta  Kelebek yüzme tekniğinin uygulaması ve analizi.
4. Hafta  Sırtüstü yüzme tekniğinin uygulaması ve analizi.
5. Hafta  Kurbağalama yüzme tekniğinin uygulaması ve analizi.
6. Hafta  Serbest yüzme tekniğinin uygulaması ve analizi.
7. Hafta  Çıkış ve dönüş tekniklerinin uygulaması ve analizi.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Teknik öğretim hataları ve düzeltilmesi.
10. Hafta  Tekniklerin uygulaması ve geliştirilmesi.
11. Hafta  Havuz kuralları ve oyun kuralları.
12. Hafta  Su içerisinde can güvenliği.
13. Hafta  Yüzmede öğretim metotları.
14. Hafta  Yüzmede öğretim metotları uygulaması.
15. Hafta  Sağlık boyutu açısından yüzme.
16. Hafta  Performans boyutu açısından yüzme.
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
50
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
4
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
1
2
2
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
70
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.X
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.X
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.X
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.X
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.X
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.X
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.X
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.X
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.X
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.X
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.X
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.X
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.X
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.X
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğretim görevlisi Hüsnü KOCAMAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/husnu.kocaman)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (husnu.kocaman@gazi.edu.tr)