GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ IV (HENTBOL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ)/A 424
Dersin Adı: SEÇMELİ IV (HENTBOL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Hentbolun felsefesini, oyun kurallarını, saha ve malzeme bilgisini bilir ve öğretebilecek duruma gelir
Hentbolda bireysel savunma ve bireysel hücum prensiplerini bilir ve öğretir
Hentbolda grup savunması ve grup hücumu prensiplerini bilir ve öğretir
Hentbolda taktiksel olarak savunma ve hücum sistemlerini öğretebilir
Hentbolda takım savunması ve takım hücumu prensiplerini bilir ve öğretir
Hentbola özgü bireysel ve ekip sorumluluğu alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütebilir
Hentbola özgü antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak hentbol branşına uygun yetenekleri ortaya çıkarabilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  1-Anlatım, 2- Soru-cevap, 3- Alıştırma ve uygulama, 4- Grup çalışması, 5- Bireysel çalışma, 6- Gösteri,
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Hentbol oyununu Tanımı ve Tarihcesi
2. Hafta  Teknik (top tutma-pas) Egitsel oyunlar
3. Hafta  Teknik (top tutma-pas) Kale atışları (sıcrayatark atış)
4. Hafta  Teknik (top tutma-pas) Kale atışları (düşerek atış)
5. Hafta  Teknik (top tutma-pas) Kale atışları-Kanat ve özel atışlar-
6. Hafta  Teknik (top tutma-pas) Kale atışları-Aldatmalar, eğitsel oyunlar
7. Hafta  Teknik (top tutma-pas) Kale attışları-Maç
8. Hafta  Bireysel savunma, teknik Kaleci alıştırmaları -Maç
9. Hafta  Bireysel savunma, Maç
10. Hafta  Grup taktiği, Maç
11. Hafta  Takım taktiği, Maç
12. Hafta  Hızlı hücum ve serbest atış kombinasyonları,
13. Hafta  Savunma sistemleri ve Hücum sistemleri avantaj ve dezavantajları
14. Hafta  Vize ve final sınavları final tarihinde ayrı olarak yapılır. (Önce vize sınavında bütün tekniklerin nasıl yapıldığına, daha sonra final sınavında maç içerisinde bütün tekniklerin nasıl uygulandığına bakılarak değerlendirilir.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
66
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.X
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.X
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.X
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.X
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.X
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.X
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.X
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.X
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.X
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Ülviye BİLGİN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ulviye )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ulviye@gazi.edu.tr ulviyebilgin@gmail.com)