GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-I (İZCİLİK)/MB 215
Dersin Adı: SEÇMELİ-I (İZCİLİK)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İzcilik nedir? Ortaya çıkışı ve Baden Powell,kimdir
İzcilik Terminolojisi (Selam, tekmil, teftiş, bayrak töreni.Dünya İzci Teşkilatları, İzci Marşı, İzci Şarkı ve Alkışları) öğretilir
Yaş Aralıklarına Göre İzcilik Basamakları İzciliğin Metodları,öğretilir
Düdük ve Kol Komutları. Teknik İz, Pusula Kullanımı, Mors Alfabesi, Semafor,öğretimi yapılır
Doğa Yürüyüşleri ve Doğada Giyim, Kaybolma durumu ve Doğada Yön Bulma konusunda bilgilendirilir
Kamp Teknik Ekipmanlar ve Kullanımı. Alanı Seçimi ve Çadır Kurulumu Uygulamaları öğretilir
İzci Düğüm ve Bağları, İzci Tesisleri ve Baraka Yapımı bilgilendirilir
Ateş Hazırlığı, Çeşitleri, Yakma ve Söndürme, Güvenlik Tedbirleri öğretilir
Doğada Hayatta Kalma Teknikleri ve Vahşi Hayvan Tehlikesi ile bilgilendirilir
Kamp Organizasyonu Yapma ve Liderlik eğitimi verilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İzcilik nedir? Ortaya çıkışı ve Baden Powell
2. Hafta  İzcilik nedir? Ortaya çıkışı ve Baden Powell
3. Hafta  İzcilik Terminolojisi (Selam, tekmil, teftiş, bayrak töreni)
4. Hafta  İzcilik Terminolojisi (Dünya İzci Teşkilatları, İzci Marşı, İzci Şarkı ve Alkışları)
5. Hafta  Yaş Aralıklarına Göre İzcilik Basamakları
6. Hafta  İzciliğin Metodları
7. Hafta  Düdük ve Kol Komutları
8. Hafta  VİZE HAFTASI
9. Hafta  Doğa Yürüyüşleri ve Doğada Giyim, Kaybolma durumu ve Doğada Yön Bulma
10. Hafta  Kamp Alanı Seçimi ve Çadır Kurulumu Uygulamaları
11. Hafta  İzci Düğüm ve Bağları, İzci Tesisleri ve Baraka Yapımı
12. Hafta  Ateş Hazırlığı, Çeşitleri, Yakma ve Söndürme, Güvenlik Tedbirleri
13. Hafta  Teknik Ekipmanlar ve Kullanımı
14. Hafta  Teknik İz, Pusula Kullanımı, Mors Alfabesi, Semafor
15. Hafta  Doğada Hayatta Kalma Teknikleri ve Vahşi Hayvan Tehlikesi
16. Hafta  Kamp Organizasyonu Yapma ve Liderlik
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
60
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
6
2
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.X
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.X
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.X
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.X
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.X
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.X
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.X
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.X
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.X
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.X
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. İlyas OKAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ookan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ookan@gazi.edu.tr)