GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ DERS 3 (SPOR PSİKOLOJİSİ)/A 411
Dersin Adı: SEÇMELİ DERS 3 (SPOR PSİKOLOJİSİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
performanssa zemin hazırlayan temel olguları bilir performans ve por ilişkisini bilir
performansı etkileyen faktörleri bilir konularla ilgili vaka araştırmaları yapar vaka ile konu içeriklerini ilişkilendirir
sporda motivasyonu bilir . motivayonla ilgili temel kavramları bilir bireyi spora yönlendiren biyolojik sosyal ve psikolojik ihtiyacları bilir bireyi motive eden genel olguları bilir
yarışma öncesi pikolojik yaklaşımları bilir ssporcuyu motive etmekuramını bilir sporcuyu motive edecek mototlar bilir konu içerikleri ile ilgili vakaları araştıtır vakalarve motivasyon ilişkisini bilir
STRES ile ilgili temel kavramları bilir stres yaratan faktörleri bilir spor ortamında ki streskaynaklarını bilir stresin etkilerini bilir
SEYİRCİ saldırganlıgını bilir saldırganlıgın temel olgularını bilir seyirci saldırganlıgının nedenlerini bilir seyirci ve sporcu saldırganlıgındaki uyarıcıları bilir türkiyedeki dünyadaki stat olaylarını takip eder ve bilir
seyircı psikolojisini pilir ssaldırganlık ve mimari ilişkiyi bilir vandalizimi seyircinin sosyal profilini bilir secircinin etkisine dönük vaka araştırmaları yapar mseyirci saldırganlıgını vakalarla anlatır
yönetim ve spor ilikisini bilir ant spor işikii kulup yönetim sporcu ilişkisi . bilir yönetimde iletişimi bilir yönetimde liderligin önemini ve ceşitlerini bilir
yonetim kuramlarını bilir örgütsel yönetimde strekaynaklarını bilir kurumlarda sstressle başa cıkmanın metotunu bilir kurumlarda stres ve spor ilişkiini bilir yönetimle ilgili vakarı araştırır sspor yönetiminşi vakalarda işişkili olara sunum yapar
normal ve normal dışı kavramlarını ve temel olguları bilir . sporda normal dışı davranışların ve nedenlerini bilir .kişkik bozukluklarını bilir paranoya şizofreni depresyon psiko eksüel bozuklukların belirtilerini bilir sporda normal dışı davranışları bilir konu ile ilgili vaka araştırmaları ya

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze ve onlayn ortamda
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  performansa zemin hazırlayan faktörler
2. Hafta  performansı engeleyen faktörler ilgili temel kavramlar . konularla ilgili vaka calışmaları
3. Hafta  motivayonla ilgili temel kavramlar motivasyonda metot
4. Hafta   spora yönlendiren ihtiyaclar temel kavramlar konularla ilgli vaka calışmaları
5. Hafta  sporcu kişiligi kişilik kuramları
6. Hafta  kişlik ile ilgili temel kavramlar sporcu kişiligi ile ilg,li vakalar
7. Hafta  vaka örnekli vize yazılı sözlü coktan secmeli olarak yapılır
8. Hafta  stres stres uyarıcıları stresle başa cıkma yolları
9. Hafta  stresin nedenleri spor ortamında stres ve stresle ilgili vakalar
10. Hafta  seyirci psikolojisi
11. Hafta  vandalizim seyirci saldırganlıgında türkiyede stat olayları seyireci saldırganlıgında yaşan vakalar
12. Hafta  seyirci saldırganlıgının nedenleri
13. Hafta  stat mimarisi ve güvenlik onlemleri
14. Hafta  vandalizim seyirci saldırganlıgında dünyada stat olayları seyireci saldırganlıgında yaşan vakalar
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  Genel tekrar
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
2
7
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
68
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.X
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.X
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.X
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.X
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.X
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.X
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.X
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.X
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.X
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.X
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.X
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.X
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.X
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.X
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Emin KURU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()