GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİREYSEL SPORLAR 2 (TENİS) SEÇ./A 329
Dersin Adı: BİREYSEL SPORLAR 2 (TENİS) SEÇ.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Tenis oyun kuralları,saha ölçüleri,kort tipleri,Türk ve Dünya Tenis tarihi.Tenise özgü aşamalar,branşa özgü genel teknik eğitimi.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Uygulamalı/Teorik;Tenis oyun kuralları,kavram tanıtım ve tarihçesi Saha ölçüleri ve kort tipleri
2. Hafta  Uygulamalı;Micro tenis aşaması; Raket tutuşları, temel duruş pozisyonu, forhand ve backahd kontrollü vuruş. Gelişim dirilleri
3. Hafta   Uygulamalı;FH-BH teknik pozisyon tutuş 2x4 mesafe bireysel ralli
4. Hafta   Uygulamalı;FH-BH eşli ralli,micro mini tenis aşaması
5. Hafta   Uygulama;FH-BH paralel ve çapraz ralli, oyunda devamlılık ve kombine çalışmalar
6. Hafta   Uygulamalı;Teniste oyuna dayalı öğretim Micro-mini-midi-maxi tenis aşamaları
7. Hafta   Uygulamalı;Servis teknik ve çeşitleri, servis diril,return diril antrenman modeli
8. Hafta   Uygulamalı/Teorik;Return dirilleri, branşa özgü özel teknik
9. Hafta   Uygulamalı;Servis foreahnd backhand devamlılık,servis return forehand backhand 4 oyun durumu
10. Hafta   Uygulamalı;Puan çalışması, kısa set tie break kombine çalışma ve diriller
11. Hafta  5 oyun durumu devamlılık, oyun taktiği,oyunda kalma çalışmaları
12. Hafta   Uygulamalı/Teorik;micro mini midi maxi tenis aşamaları, oyun taktiği
13. Hafta   Uygulamalı;Tenis temel taktikleri,oyunda kal,güçlü yanını kullan, rakibin zayıf yönüne topu at
14. Hafta   Uygulamalı/Teorik;Tenis maç kuralları, puan öğretimi
15. Hafta   Uygulamalı/Teorik;teniste fiziksel gelişim çalışmaları
16. Hafta   Uygulamalı;teorik uygulamalı final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
3
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
3
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
91
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.X
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.X
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.X
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.X
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.X
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.X
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.X
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.X
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.X
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.X
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.X
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.X
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.X
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.X
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Hilal Şöhret Gençlik Spor Bakanlığı Tenis Antrenörü)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (hilalsohret@gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (hilal.tennis@gmail.com)