GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİREYSEL SPORLAR I (ORİENTİERİNG) SEÇ./A 250
Dersin Adı: BİREYSEL SPORLAR I (ORİENTİERİNG) SEÇ.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Oryantiring nedir? öğrenme
Oryantiring türlerini öğrenme
Oryantiring malzemelerini öğrenme
Oryantiring tarihini öğrenme
Harita ve oryantiring haritasını öğrenme
Harita yardımcı bilgilerini öğrenme
Pusula ve ölçekleri öğrenme
Oryantiring kurallarını öğrenme
Oryantiring ulusal ve uluslararası kurumsal yapısını öğrenme
Çocuklar için oryantiring eğitimini öğrenme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Sınıf içinde ve uygulama esnalarında yüz yüze, hem teorik hem de pratik anlatımlar ile
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Oryantiring nedir - Oryantiring tanımları - Oryantiring yarışması nasıl olur? Oryantiringte kullanılan malzemeler
2. Hafta  Oryantiringin doğuşu, uluslar arası tarihçesi, ulusal tarihçesi ( Haritanın tarihçesi - Pusulanın tarihçesi)
3. Hafta  Oryantiringin özellikleri ( Kavramsal, Fiziksel ve sosyal özellikleri) diğer doğa sporları/ aktiviteleri oryantiring ilişkisi- Geliştirilmesi gereken beceriler
4. Hafta  Oryantiring Çeşitleri ( Karada, Havada ve Su'da yapılan türleri)
5. Hafta  Harita nedir? Ölçek nedir? Topoğrafik harita- izohipsler , Oryantiring haritası, Renkler şekiller anlamları nelerdir? Harita ve pusula kullanımına giriş. İzohipsler Quiz
6. Hafta  Harita semboller, harita yardımcı bilgi kartı açıklamaları, O'Control eğitim
7. Hafta  Oryantiring haritasında haritayı yönüne koyma çalışmaları, sınıfta oryantiring haritası çalışması
8. Hafta  Oryantiring VİZE
9. Hafta  Çocuklar için oryantiring eğitimi + Sınıf içi Uygulama
10. Hafta  Oryantiring Antrenman teknikleri + Sınıf içi Uygulama
11. Hafta  Temel kurallar, diskalifiye nedenleri, yarış organizasyonu ( Genel ve özel yarışma talimatnamesi) bültenler + Sınıf içi Uygulama
12. Hafta  Türkiye Oryantiring Federasyonu Kuruluşu ve Görevleri + Sınıf içi Uygulama
13. Hafta  Uluslar arası oryantiring Federasyonu (IOF) + Sınıf içi Uygulama
14. Hafta  Oryantiring Uygulama Çalışmaları 1 (Kat)
15. Hafta  Oryantiring Uygulama Çalışmaları 1 (Şehir/ sprint)
16. Hafta  Oryantiring Uygulama Çalışmaları 1 (Arazi) ve Genel Değerlendirme
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
2
32
 Okuma Faaliyetleri
9
2
18
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.X
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.X
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.X
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.X
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.X
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.X
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.X
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.X
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.X
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.X
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.X
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.X
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğr.Gör.Kenan AKSIN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (kenanaksin@gmail.com)