GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ I (TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE SORUNLAR,EĞİLİMLER VE GELİŞMELER)/MB 241
Dersin Adı: SEÇMELİ I (TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE SORUNLAR,EĞİLİMLER VE GELİŞMELER)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türk eğitim sisteminin ve yapısı işleyişi ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
Türk eğitim sistemi içerisinde sporun yerini ve önemini öğrenir.
Türk eğitim sisteminde sorunları bilir.
Türk eğitim sistemi içerisinde yer alan sporun sorunlarını bilir.
Türk eğitim sistemindeki sorunlara eğilimleri öğrenir.
Türk eğitim sistemi içinde yer alan spora yönelik sorunlara eğilimleri öğrenir.
Türk eğitim sistemindeki sorunlara yönelik gelişmeleri öğrenir.
Türk eğitim sistemi içinde yer alan sporun sorunlarına yönelik gelişmeleri öğrenir.
Türk eğitim sisteminde ki sorunlar eğilimler ve gelişmelere yönelik kanun, tüzük ,yönetmelik düzeyinde tartışabilir.
Türk eğitim sistemi içerisinde yer alan spora ait sorunları eğilimleri ve gelişmeleri kanun ,tüzük, yönetmelik düzeyinde tartışabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Türk eğitim sisteminin yapısı ve işleyişi.
2. Hafta  Türk eğitim sistemi içinde sporun yeri.
3. Hafta  Türk eğitim sistemindeki sorunlar.
4. Hafta  Türk eğitim sistemi içinde sporun sorunları.
5. Hafta  Türk eğitim sistemindeki sorunlara eğilimler.
6. Hafta  Türk eğitim sistemindeki spora yönelik sorunlara eğilimler.
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Türk eğitim sistemindeki sorunlara yönelik gelişmeler
9. Hafta  Türk eğitim sistemindeki spora sorunlara yönelik gelişmeler
10. Hafta  Türk eğitim sistemindeki sorun,eğilim ve gelişmelerin gündeminde olduğu toplantı, kongre, sempozyumların örneklenmesi.
11. Hafta  Türk eğitim sistemindeki sorun,eğilim ve gelişmelerin gündeminde olduğu toplantı, kongre, sempozyumların örneklenmesi.
12. Hafta  Türk eğitim sistemi ve spora yönelik sorunların kanun tüzük yönetmelik çerçevesinde ele alınması.
13. Hafta  Türk eğitim sistemi ve spora yönelik eğilimlerin kanun tüzük yönetmelik çerçevesinde ele alınması.
14. Hafta  Türk eğitim sistemi ve spora yönelik gelişmelerin kanun tüzük yönetmelik çerçevesinde ele alınması.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
3
1
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
1
3
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
1
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
1
2
 Diğer
12
2
24
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
66
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.X
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.X
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.X
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.X
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.X
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.X
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.X
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.X
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.X
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.X
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.X
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.X
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.X
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.X
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. BELGİN GÖKYÜREK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/inanb)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (inanb@gazi.edu.tr)