GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ I (KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM)/MB 231
Dersin Adı: SEÇMELİ I (KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
1. Türk eğitim sistemi ile çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilme
2. Türk spor eğitimi ile çeşitli ülkelerin spor eğitimlerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilme
3. Türk spor eğitim, öğretim ve yapılanmasını inceleme ve değerlendirme
4. Eğitim ve spora ilişkin temel kavramları açıklayabilme
5. Türk eğitim ve spor sistemini şematik olarak gösterebilme
6. Farklı ülkelerin eğitim ve spor sistemleri ve sorunları arasında karşılaştırma yapma
7. Eğitim ve spordaki güncel gelişmeleri ve olayları inceleme ve değerlendirme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Program tanıtımı
2. Hafta  2. Eğitime ilişkin temel kavramalar, karşılaştırmalı spor eğitiminin tanımı, amaçları ve kapsamı
3. Hafta  3. Okul öncesi eğitim kademesine göre karşılaştırma
4. Hafta  4. İlköğretim kademesine göre karşılaştırma
5. Hafta  5. Orta öğretim kademesine göre karşılaştırma
6. Hafta  6. Yüksek öğretim kademesine göre karşılaştırma
7. Hafta  7. Öğretmen eğitimi ve Beden Eğitimi öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması
8. Hafta  8. Öğretmen eğitimi ve Beden Eğitimi öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması
9. Hafta  9. Çeşitli Ülkelerin Eğitim ve spor Sistemleri_Sunumlar: İngiltere'nin Eğitim Sistemi, ABD’nin Eğitim Sistemi
10. Hafta  10. Çeşitli Ülkelerin Eğitim ve spor Sistemleri_Sunumlar: Belçika'nın Eğitim Sistemi, Fransa'nın Eğitim Sistemi
11. Hafta  11. Çeşitli Ülkelerin Eğitim ve spor Sistemleri_Sunumlar: Hollanda'nın Eğitim Sistemi İspanya'nın Eğitim Sistemi
12. Hafta  12. Çeşitli Ülkelerin Eğitim ve spor Sistemleri_Sunumlar: Almanya'nın Eğitim Sistemi, Avusturya'nın Eğitim Sistemi
13. Hafta  13. Çeşitli Ülkelerin Eğitim ve spor Sistemleri: Diğer Avrupa ülkelerinden kısa örnekler
14. Hafta  14. Çeşitli Ülkelerin Eğitim ve spor Sistemleri: Diğer Dünya ülkelerinden kısa örnekler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
85
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.X
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.X
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.X
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.X
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.X
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.X
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.X
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.X
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.X
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.X
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.X
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.X
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.X
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.X
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Atilla PULUR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (pulur@gazi.edu.tr)