GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESYOLOJİ/AE 103
Dersin Adı: İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESYOLOJİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Anatomi ve Kinesiyoloji Tarihini Bilme.
İnsan Vücuduna Giriş, Anatomi ve Kinesyolojideki Terimleri Bilme.
İskelet Sistemi: Kemik Dokusu, Vücut eklemlerinin Yapı ve İşleyişini Bilme. Vücut Eklemelerinin Yapı, Çalışması ve Egzersizdeki Durumunu bilme
İskelet Kaslarının Yapı ve Çalışmasını Bilme.
Anatomik yapıları tanımak, fizyolojik fonksiyonları açıklamak ve insan vücudunun sistemlerinde uygulanan homeostaz prensibini tanımak ve açıklamayabilme.
Kalp Kası, Dolaşım Sistemi Yapı ve Çalışmasını Bilme. Sinir Sistemi ve Kas koordinasyonunu Bilme.
İnsan kas-iskelet sisteminin spesifik bileşenlerini (inervasyon ve temel eklem anatomisi dahil) tanımlamak ve tanımlamak ..
İnsan Performans Analizi Yapabilme.
Spor ve Oyunlarda Kinesyolojik Prensipleri Bilme.
Günlük Yaşamda Kinesyolojik Prensipleri Uygulama.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Anatomi ve Kinesiyolojiye giriş
2. Hafta  Anatomi ve Kinesiyolojide terminoloji (eksenler Düzlemler)
3. Hafta  Fiziksel yapı ve sınıflandırılması
4. Hafta  İnsan vücuduna giriş ve Sistemler
5. Hafta  Hücresel organizasyon, Doku seviyesi, Destek Doku (Bağ doku, yağ Doku, Kıkırdak Doku, kemik Doku),
6. Hafta  Kas Dokusu (iskelet, kalp ve düz kaslar)
7. Hafta  Sinir Doku, otonom sinir sistemi ,Merkezi sinir sistemi, (Beyin, omurilik, çevresel sinirler)
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Eklemler ve Eklem Kinesiyolojisi (temel hareketler, Kasları, antrenman durumu)
10. Hafta  İskelet sistemi ,Üst taraf eklemeleri (Omuz Çemberi, Omuz, Dirsek, El bileği ve el)
11. Hafta  İskelet sistemi, Omurgaya bağlı eklemler
12. Hafta  İskelet sistemi, Alt taraf eklemleri (Kalça leğeni ve Kalça eklemi, Diz eklemi, Ayak bileği ve Eklemi)
13. Hafta  İnsan performans analizi
14. Hafta  Kinesyoloji ve Postür
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
1
2
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.X
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.X
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.X
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.X
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.X
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.X
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.X
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.X
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.X
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.X
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.X
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.X
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.X
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.X
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Latif AYDOS)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/aydost)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aydost@gazi.edu.tr , latifaydos@gmail.com)