GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TAKIM SPORLARI 1 (FUTBOL)/AE 108
Dersin Adı: TAKIM SPORLARI 1 (FUTBOL)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler, bu ders süreci sonrasında : Futbol oyun kurallarını ve bu kuralları oyun içi kullanmayı bilir.
Futbol temel eğitimi ve öğretisi konusunda bilgiyi sınıflayarak aktarabilecek bilişsel düzeye sahip olur
Futbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz uygulamayı, oyun içinde kullanabilmeyi, hataların farkına varmayı bilir.
Erdemlilik / Fair-play ilkelerinin farkındadır ve oyun ortamında uygular.
Futbol ile ilgili malzeme ve araç-gereçleri bilir, bakımını yapar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma, Ders içeriği, işlerliği ve sürecin tanıtımı: Tarihi, oyun teknik yapısı ve sportif gelişimi; strateji, taktik ve sistemi; Futbol-Futsal oyun kuralları; Sportif Erdemlilik/Adil oyun.
2. Hafta  Futbol da grafik ve çizim objeleri ile anlatım teknikleri; uygulamalar.
3. Hafta  Futbol da ısınma ve toparlanma yöntemler, alıştırma ve uygulamalar.
4. Hafta  `Topsuz temel Futbol Teknikleri?(koşma, yön değiştirme, engelleme, atlama, kayma, vücut teknikleri) temel anlatım, alıştırma ve uygulama
5. Hafta  Ayak ile yapılan temel `Vuruş Teknikleri?; anlatım, alıştırma ve uygulamalar,
6. Hafta  `Pas ve Gol Vuruşları? alıştırma ve uygulamaları
7. Hafta  `Top sürme / Dripling Teknikleri?? temel anlatımı; alıştırma ve uygulamalar,
8. Hafta  `Topu kontrol Teknikleri?? temel anlatımı; alıştırma ve uygulamalar,
9. Hafta  Ara sınav.
10. Hafta  `Top Saklama ve Çalma Teknikleri?? temel anlatımı; alıştırma ve uygulamalar,
11. Hafta  `Çalımlama / Topla Adam geçme Teknikleri?? temel anlatımı; alıştırma ve uygulamalar,
12. Hafta  `Kaleci Teknikleri?? temel anlatımı; alıştırma ve uygulamalar `Taç / Kenar atış Teknikleri?? temel anlatımı; alıştırma ve uygulamalar
13. Hafta  Futbol temel teknikleri ile ilgili bileşik kurgulu alıştırma ve uygulamalar
14. Hafta  Hücum-Savunma stratejisi ve taktik yapılanmaya yönelik uygulamalar. (2:2, 3:3, 4;4, 7:7,, oyun ve alan uygulamaları)
15. Hafta  Genel sınava hazırlık
16. Hafta  Final sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
3
1
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
1
3
 Materyal tasarlama, uygulama
3
1
3
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
65
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.X
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.X
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.X
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.X
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.X
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.X
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.X
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.X
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.X
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.X
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.X
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.X
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.X
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.X
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Okan Burçak Çelik)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (okanburcakcelik@gmail.com)