GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAĞLIK BİLGİSİ VE İLK YARDIM/AE 102
Dersin Adı: SAĞLIK BİLGİSİ VE İLK YARDIM
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sağlık nedir, alt bilesenlerini ve etkileyen faktörleri tanımlayabilme, WHO ve gorevleri nelerdir.
Ülkemizde ve dünyada görülen güncel sağlık problemlerini irdeleyebilme ve fiziksel aktivitenin sağlıktaki yerini tanımlayabilme.
Sagligi korumak ve geliştirmek icin gerekli uygulamaları tanımlayabilme.
Rehabilitasyon hizmetleri ve kapsamlarını tanımlayabilme.
Ilkyardim, önemi ve temel ilkyardım uygulamalarını tanımlayabilme.
Ilkyardim uygulamaları gerektiren durumlarda yapılması gerekenleri amaca göre sırasıyla uygulayabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanımlar, Sağlıklı Olmanın Önemi, Sağlığı Etkileyen Faktörler, Koruyucu Sağlık Hizmetleri, Tedavi Edici Sağlık Hizmetleri
2. Hafta  Rehabilitasyon Hizmetleri: Tıbbi Rehabilitasyon Hizmetleri, Sosyal Rehabilitasyon Hizmetleri
3. Hafta  Enfeksiyonların Genel Özellikleri, Enfeksiyonların Kaynağından Çıkış ve Giriş Yolları, Taşınma Yolları, Bulaşıcı Hastalıklardan Korunma Yolları
4. Hafta  Kızamık, Kızamıkçık, Kızıl, Suçiçeği, Kabakulak, Difteri (kuşpalazı), Boğmaca, Menenjit
5. Hafta  AIDS, Hepatit, Şarbon, Kuduz
6. Hafta  Grip, Sinüzit, Anemi, Mantar, Tetanos, Kangren, Tifo, Kolera, Tüberküloz (verem), Diyabet, Epilepsi
7. Hafta  İlk Yardımın Önemi, İlk Yardımın Hedefleri, İlk Yardımın Temel Kuralları, İlk Yardımcılar, İlk Yardımın Malzemeleri
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Yaralıları Taşıma Metotları, Küçük Dolaşım, Büyük Dolaşım, Kan Basıncı
10. Hafta  Kanamalar, Kalp Masajı Tekniği, Suni Solunum Metotları
11. Hafta  Kırıklar, Çıkıklar
12. Hafta  Burkulmalar, Kramplar
13. Hafta  Sıcak ve Güneş Çarpmasında İlk Yardım, Yanıklarda İlk Yardım
14. Hafta  Donmada İlk Yardım, Zehirlenme Çeşitleri, Zehirlenmelerde İlk Yardım
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.X
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.X
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.X
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Metin Kaya , Öğr. Gör. Mustafa Altunsoy)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/maltun , https://websitem.gazi.edu.tr/site/mkaya/bio)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (maltun@gazi.edu.tr , mkaya@gazi.edu.tr)