GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2/GK 102
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
• Bu derste öğrendiği bilgilerle kendi ana bilim dalı dersleri arasında ilişkilendirme yaparak disiplinler arası bir düşünme becerisi kazanır.
• Toplumu ayakta tutan birlik-beraberlik, bağımsızlık, ulusal çıkarların ön planda tutulması, vatana bağlı olmak, etkin vatandaş olma gibi değerlerin kazanır.
• Tarihi bir olayı bugün meydana gelen olaylarla ilişkilendirerek gerçekçi bir bakış açısı geliştirir.
• Ders esnasında kullanılan birinci elden kaynak, belgesel, film gibi materyalleri incelerken doküman analiz etmeyi öğrenir.
• Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II dersi ile ilgili yardımcı kitaplar okuması ile derste anlatılan konular hakkında farklı bakış açılarına sahip olmak.
• Farklı görüş ve fikir akımlarına saygı duymayı, kendi görüşlerini araştırıp okuyarak geliştirir.
• Grup içi çalışmalarda ve derste tartışma metodu kullanıldığında topluluk önünde nasıl konuşulması gerektiği konusunda tecrübe kazanır.
Köklerine saygı ve bağlılık duyarken evrensel değerleri benimsemeyi öğrenir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Birinci Dünya Savaşı’nı kaybeden Osmanlı Devleti’ne önerilen barış tasarıları, Paris Barış Konferansı, Londra Konferansı, San Remo Konferansı ve Sevr Barış Antlaşması.
2. Hafta  2. Millî Mücadele, Doğu Cephesi ve Güney Cephesindeki Çarpışmalar: Maraş, Urfa, Adana ve Antep Savunmaları.
3. Hafta  3. Düzenli Ordunun Kurulması ve Batı Cephesi Çarpışmaları.
4. Hafta  4. Tekâlifi Milliye Kararları, Büyük Taarruz’un Kazanılması, Mudanya Mütarekesi’nin imzalanması.
5. Hafta  5. Lozan Barış Antlaşması’nın imzalanması ve bu antlaşmanın önemi
6. Hafta  6. Ankara’da yeni bir devlet kurulması ve siyasi alanda inkılâplar: Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyet’in ilanı, 3 Mart 1924 Yasaları.
7. Hafta  7. Siyasi partilerin kurulması ve Türkiye Cumhuriyeti’nde demokrasi denemeleri ve buna tepkiler.
8. Hafta  8. Vize Haftası
9. Hafta  9. Eğitim ve kültür, sağlık ve bayındırlık alanında gerçekleştirilen düzenlemeler, ekonomik hayatta yapılan yenilikler: Vergi düzenlemeleri, yeni bankaların kurulması, tarımı canlandırma amacıyla alınan tedbirler, bazı sanayi kuruluşlarının kurulması.
10. Hafta  10. Cumhuriyet Döneminde Türkiye’nin İzlediği Dış Politika: 1923-1932 arasında Lozan’da çözümlenemeyen problemlerin çözülmesi, 1932-1939 arasında izlenen dış politika.
11. Hafta  11. Mustafa Kemal Atatürk’ün Ölümü ve Atatürk ilke ve İnkılâpları.
12. Hafta  12. Atatürk’ün ölümünden sonra Türkiye, 1950-1980 arasında Dünyada ve Türkiye’de genel durum.
13. Hafta  13. 1980’den günümüze kadar Türkiye ve Dünya’daki gelişmeler.
14. Hafta  14. Final haftası.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
6
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
77
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.X
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.X
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.X
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.X
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.X
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.X
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.X
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.X
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.X
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.X
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.X
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.X
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.X
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.X
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Prof. Dr. Halil İbrahim Cicioğlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/cicioglu/contact)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cicioglu@gazi.edu.tr)