GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DRAMA/GK 403
Dersin Adı: DRAMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Eğitsel drama teriminin tanımını ve anlamını bilir.
Benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkını açıklar.
Çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
Eğitsel dramanın yapısını ve uygulanma aşamalarını bilir.
Eğitici dramayı yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırır.
Eğitsel drama ortamının özelliklerini ve öğretmen niteliklerini açıklar.
Eğitsel drama da özel teknikleri bilir ve kullanır.
Eğitsel dramada değerlendirmenin nasıl gerçekleştiğini açıklar.
Uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örneklerini inceler ve uygular ve yeni örnekler geliştirir.
--

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma, iletişim ve etkileşim çalışmaları
2. Hafta  Uyum çalışmaları
3. Hafta  Güven Çalışmaları
4. Hafta  Dramanın oyunla ilişkisi, dramanın tanımı ve aşamaları (uygulamalı çalışma ve kuramsal çalışma)
5. Hafta  Drama ve yazınsal türler (masal)
6. Hafta  Drama ve yazınsal türler (öykü)
7. Hafta  Drama ve yazınsal türler (şiir)
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Drama ve görsel sanatlar (resim, heykel vd.)
10. Hafta  Duyu çalışmaları ve sanat eğitimi alanı olarak drama (uygulamalı çalışma ve kuramsal çalışma)
11. Hafta  Dramanın toplumsal boyutu
12. Hafta  Dramanın kuramsal boyutu
13. Hafta  Bir öğretim yöntemi olarak drama
14. Hafta  Farklı eğitim düzeylerinde dramanın yöntem olarak kullanıldığı örnek bir çalışma
15. Hafta  Farklı eğitim düzeylerinde dramanın yöntem olarak kullanıldığı örnek bir çalışma
16. Hafta  Farklı eğitim düzeylerinde dramanın yöntem olarak kullanıldığı örnek bir çalışma
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
2
32
 Okuma Faaliyetleri
3
2
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
4
12
 Materyal tasarlama, uygulama
2
4
8
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
6
12
 Diğer
3
5
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
141
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.X
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.X
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.X
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.X
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.X
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.X
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.X
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.X
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.X
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.X
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.X
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.X
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.X
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.X
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğretim Görevlisi Hülya KAPKINER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/kapkiner)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (kapkiner@gazi.edu.tr)