GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ/A 307
Dersin Adı: BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Beden eğitimi ve sporun tarihsel dönemler, coğrafi bölgeler, kültürel, sosyal, ekonomik, politik, kurumsallaşma ve örgütlenmesinin öğrenilmesi.
Tarihin tanımı ve sporla olan ilişkisini tanımlama.
Dünyada beden eğitimi ve sporun geçirdiği aşamaları tarihi ve kültürel yönleriyle öğrenme.
Tarihsel dönemler ve coğrafi bölgeler konularında bilgi sahibi olma.
Beden eğitimi ve sporun farklı çağlarda gelişimlerini açıklayabilme.
Geçmişten günümüze beden eğitimi politikalarını ve felsefesini anlama.
Beden eğitimi ve spor ile ilgili nasıl çalışma yapılacağının öğrenilmesi.
Sosyal, ekonomik, politik kurumsallaşma ve örgütlenme konularını anlama.
Beden eğitimi ve sporun gelişiminde önemli olayların öğrenilmesi.
Geçmişten günümüze sporun önemli bir ürünü olan olimpiyatların önemini kavrama.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Beden Eğitimi ve Spor Tarihinin Diğer Disiplinlerle İlişkisi.
2. Hafta  Beden Eğitimi ve Spor Tarihinin Kaynakları.
3. Hafta  Tarih Öncesi (Prehistorik) Çağlarda Beden Eğitimi ve Sporun Tarihi Temelleri.
4. Hafta  İlk Çağda Değişik Coğrafyalarda Beden Eğitimi ve Spor.
5. Hafta  Türklerde Beden Eğitimi ve Spor.
6. Hafta  Eski Yunan’da Beden Eğitimi ve Spor.
7. Hafta  Eski Yunan’da Spor Festivalleri.
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Antik Olimpiyat Oyunları’nın Doğuşu, Uygulanışı ve Sonu.
10. Hafta  Romalılarda Beden Eğitimi ve Spor Etkinlikleri.
11. Hafta  Orta Çağ’da Beden Eğitimi ve Spor.
12. Hafta  Yeni Çağ’da Beden Eğitimi ve Spor.
13. Hafta  Modern Olimpiyat Oyunları ve Baron Pierre De Coubertin.
14. Hafta  Olimpik Barış Düşüncesinin Etkileri ve Modern Olimpik Hareket.
15. Hafta  Modern Olimpiyat Oyunları’nda Osmanlı Devleti ve Türkiye
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
1
2
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
1
3
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
1
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
1
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.X
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.X
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.X
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.X
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.X
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.X
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.X
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.X
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.X
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.X
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.X
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.X
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.X
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.X
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Özbay GÜVEN , Prof. Dr. İbrahim YILDIRAN )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ozbay , https://websitem.gazi.edu.tr/site/yildiran)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ozbay@gazi.edu.tr , yildiran@gazi.edu.tr)