GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DOĞA SPORLARI/A 106
Dersin Adı: DOĞA SPORLARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Doğa sporları ve doğada yaşamla ilgili kavramları tanımlar, ilkeleri açıklar.
Doğa etkinliklerinin planlama ve organizasyon ilkelerini kavrar.
Kampçılık, doğa yürüyüşü, oryantiring ve zirve tırmanışı becerilerine sahip olur.
Doğada karşılaşılabilecek riskler, tehlikeler ve korunma yöntemlerini kavrar
.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders hem teorik hem de uygulamalı yapılmaktadır
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  DOĞA SPORU NEDİR, TARİHİ GELİŞİMİ. DOĞA YÜRÜYÜŞLERİ, FAYDALARI VE MALZEMELERİ
2. Hafta  ETKİNLİK PLANLAMA ve ORGANİZASYON BİLGİSİ
3. Hafta  YÜRÜYÜŞ ÇEŞİTLERİ ( HİKİNG ,TREKKİNG )
4. Hafta  DAĞCILIK NEDİR, ÜLKEMİZDEKİ DAĞLAR VE ÖZELLİKLERİ
5. Hafta  KAMPÇILIK NEDİR, ÇEŞİTLERİ VE FAYDALARI
6. Hafta  HAFTA SONU UYGULAMA Tarih / Kültür / Gezi
7. Hafta  MAĞARACILIK, İZCİLİK, İNCİLİK NEDİR, NASIL YAPILIR
8. Hafta  ARA SINAV.
9. Hafta  PARAŞÜT, RÜZGAR PARAŞÜTÜ VE DİĞERLERİ
10. Hafta  KANO, RAFTİNG, YELKEN VE SÖRF
11. Hafta  HAFTA SONU UYGULAMA
12. Hafta  YOL KOŞUSU, DAĞ KOŞUSU, YARI MARATON, MARATON, ULTRA MARATON.
13. Hafta  BİSİKLETİN TARİHİ, ÇEŞİTLERİ VE FAYDALARI.
14. Hafta  HAFTA SONU UYGULAMA
15. Hafta  Doğada Çoklu Yetenek / Çoklu Zeka Geliştirme Çalışmaları
16. Hafta  İki Günlük, Gecelemeli ya da İrtifalı UzunYürüyüş (Trekking)
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
6
1
6
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.X
2
Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.X
3
Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.X
4
Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.X
5
Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.X
6
Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.X
7
Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.X
8
Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.X
9
Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.X
10
Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.X
11
Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.X
12
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.X
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.X
14
Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.X
15
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.X
16
En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.X
17
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
18
Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.X
19
Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.X
20
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr.İlyas OKAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ookan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ookan@gazi.edu.tr)