GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİM/İLT-101
Dersin Adı: İLETİŞİM
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NEZİHA ASLAN GÜLEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  nezihaaslan@hotmail.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nezihaaslan@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İletişim sürecinin yapısını, temel kavramları, iletişim unsurlarını ve insan ilişkilerini tanımlar
Duygular ve iletişimdeki rolü, aile içi iletişim, öğretmen-veli iletişimi, öğretmen-öğretmen iletişimi, öğretmen-çocuk iletişiminin önemini kavrar
Sözlü ve sözsüz iletişimin temel özelliklerini tanımlar
Etkili iletişimi bozan yaygın engelleri ve iletişim çatışmalarını açıklar
Olumlu iletişim becerilerinin önemini kavrar ve uygular.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  : Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İnsan ilişkileri tanımı, insan ilişkilerini düzenleyen kurallar
2. Hafta  İletişim tanımı ve türleri
3. Hafta  İletişim sürecinin öğeleri ve özellikleri
4. Hafta  Ailede iletişim
5. Hafta  Okulda iletişim
6. Hafta  Örgüt içi iletişim
7. Hafta  Sözlü iletişim
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sözsüz iletişim ( Beden Dili)
10. Hafta  Etkili iletişim engelleri
11. Hafta   İletişim çatışmaları ve nedenleri
12. Hafta  İletişim çatışmalarını çözme yöntemleri
13. Hafta   Etkin konuşma
14. Hafta   Etkin dinleme ve dinleme türleri
15. Hafta  Empati
16. Hafta   Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Cüceloğlu,D İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Dökmen,Ü İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
5
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
5
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
60
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanına ait mesleki ve hukuki düzenlemeleri takip edecek bilgiye sahip olabilmeli, mesleki standartları ve uygulamaları kavrayabilmeli.
2
Kültürlerarası işletmede başarı sağlamak ve yenilikleri takip edebilmek amaçlı temel düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmeli
3
Alanıyla ilgili konularda mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli.X
4
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri yorumlayarak kullanabilmeli, alanı ile ilgili sorunları tanımlayıp çözümleyebilmeliX
5
Evrensel, toplumsal ve mesleki etik değerlerin bilincine sahip olabilmeliX
6
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle (bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek) mesleki düzeyde kendini geliştirebilmeli.X
7
Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel bilgiye ulaşabilme, değerlendirebilme ve uygulayabilme becerisine sahip olabilir.
8
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projede çalışabilir, bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilirX
9
Kişisel hijyen, bakım ve görünümüne alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir
10
Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket edebilirX
11
Alanıyla ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları ve gelişmeleri izleyebilir
12
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
13
Alanıyla ilgili hizmet süreçlerini tüketici istek ve ihtiyaçları doğrultusunda değerlendirip geliştirebilir
14
Alanıyla ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını,sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır
15
Alanıyla ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapabilir
16
Özdeğerlendirme becerisini geliştirirX
17
Alanı ile ilgili bilgisayar destekli programları kullanabilir
18
Etkili iletişim kurma tekniklerini uygulayabilirX