GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I/TAR-101
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör.Hasret Altıntaş
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hasret
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hasret@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk İnkılâbının tarihî anlamını ve önemini kavrar,
Atatürk'ün milliyetçilik ve medeniyetçilik anlayışını belirtir
Atatürk'ün dâhi asker, büyük devlet adamı ve inkılâpçı kişiliği ile eşsiz önderliğini tanır
Atatürkçülüğü benimser, Atatürk'ün dünya görüşünü ve düşüncelerini kavrar
Kurtuluş Savaşı’nı ve bu savaşı, Türk milletinin varlığını korumak ve sürdürmek için ne büyük fedakârlıklarla gerçekleştiğini kavrar,
Türk Milleti’nin bütün kurumları ve değerleriyle birlikte uygarlığa hangi tarihi şartlar altında ve nasıl geçtiğini kavrar,
Ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütün olan Türkiye Cumhuriyetinin dinamik temelini "Atatürk İlkeleri"nin oluşturduğu bilincini kazanır,
Türk İnkılâbının, millî ve milletlerarası niteliklerini bilir; Dünya devletlerinin ve Türkiye'nin içinde bulunduğu o günkü durumu göz önüne alarak ka
Demokrasi hayatımızın gelişmesini inceleyerek, onlara demokratik düzenin gerektirdiği bilgi ve davranışları kazandırır
Günümüzün ve geleceğin sorunlarına Atatürkçü bir yaklaşımla çözümler getirebilecek tutum, davranış ve yetenekler kazanır,
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk İnkılâbının Niteliği ve Önemi,
2. Hafta  XIX. Yüzyıl Sonu ve XIX. Yüzyıl Başında Osmanlı Devleti,
3. Hafta  Trablusgarp Savaşı ve Balkan Savaşları
4. Hafta  Birinci Dünya Savaşı
5. Hafta  Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devletinin Paylaşılması,
6. Hafta  Atatürk'ün Samsuna Çıkışı
7. Hafta  Türkiye Büyük Millet Meclisinin Açılması ve Çalışmaları
8. Hafta  Milli Mücadele ve Cepheler
9. Hafta  Milli Mücadele ve Cepheler
10. Hafta  Cepheler
11. Hafta  Cepheler
12. Hafta  Barış Dönemi
13. Hafta  Barış Dönemi
14. Hafta  Barış Dönemi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim Elemanı Ders Notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Ders Yapılandırmacı Yaklaşım doğrultusunda yapılmaktadır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanına ait mesleki ve hukuki düzenlemeleri takip edecek bilgiye sahip olabilmeli, mesleki standartları ve uygulamaları kavrayabilmeli.
2
Kültürlerarası işletmede başarı sağlamak ve yenilikleri takip edebilmek amaçlı temel düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmeli
3
Alanıyla ilgili konularda mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli.
4
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri yorumlayarak kullanabilmeli, alanı ile ilgili sorunları tanımlayıp çözümleyebilmeli
5
Evrensel, toplumsal ve mesleki etik değerlerin bilincine sahip olabilmeli
6
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle (bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek) mesleki düzeyde kendini geliştirebilmeli.
7
Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel bilgiye ulaşabilme, değerlendirebilme ve uygulayabilme becerisine sahip olabilir.
8
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projede çalışabilir, bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilir
9
Kişisel hijyen, bakım ve görünümüne alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir
10
Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket edebilirX
11
Alanıyla ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları ve gelişmeleri izleyebilirX
12
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
13
Alanıyla ilgili hizmet süreçlerini tüketici istek ve ihtiyaçları doğrultusunda değerlendirip geliştirebilir
14
Alanıyla ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını,sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır
15
Alanıyla ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapabilir
16
Özdeğerlendirme becerisini geliştirirX
17
Alanı ile ilgili bilgisayar destekli programları kullanabilir
18
Etkili iletişim kurma tekniklerini uygulayabilir