GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİM/GÜT-214
Dersin Adı: İLETİŞİM
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. ZELİHA SARIKAYA HÜNEREL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/zsarikaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  zsarikaya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İletişim sürecinin yapısını, temel kavramları, iletişim unsurlarını ve insan ilişkilerini tanımlar
Duygular ve iletişimdeki rolü, aile içi iletişim, öğretmen-veli iletişimi, öğretmen-öğretmen iletişimi, öğretmen-çocuk iletişiminin önemini kavrar.
Sözlü İletişim kurmak
Etkili iletişimi bozan yaygın engelleri ve iletişim çatışmalarını açıklar
Olumlu iletişim becerilerinin önemini kavrar ve uygular.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   İnsan ilişkileri tanımı, insan ilişkilerini düzenleyen kurallar
2. Hafta  İletişim tanımı ve türleri
3. Hafta   İletişim sürecinin öğeleri ve özellikleri
4. Hafta   Ailede iletişim
5. Hafta   Okulda iletişim
6. Hafta  Örgüt içi iletişim
7. Hafta  Sözlü iletişim
8. Hafta   ara sınav
9. Hafta  Sözsüz iletişim ( Beden Dili)
10. Hafta   Etkili iletişim engelleri
11. Hafta  İletişim çatışmaları ve nedenleri
12. Hafta   İletişim çatışmalarını çözme yöntemleri
13. Hafta  İletişim çatışmalarını çözme yöntemleriEtkin konuşma
14. Hafta   Etkin dinleme ve dinleme türleri
15. Hafta   Empati
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Cüceloğlu,D İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Dökmen,Ü İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
5
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
5
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
60
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptir.
2
Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
Alanındaki mesleki bilgi ve terminolojiye sahiptir.
4
Alanındaki teknolojik araç-gereç ile makineleri ve bilgisayar programlarını tanır ve kullanır.
5
İşletme yönetimi, işletme organizasyonu marka yönetimi ve pazarlama konularında bilgi sahibi olur.
6
Giyim üretimi alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
7
Giyim üretim alanında kullanılan tekstil hammaddelerini ve malzemelerini tanır, kullanım yerlerini bilir.
8
Giyim üretimi için gerekli olan teknik çizim çalışmalarını yapar, teknik föyleri hazırlar.
9
Giyim üretimi için gerekli olan ölçüleri elde etme, yorumlama ve kullanma becerisine sahiptir.
10
Üretime yönelik giysi kalıpları hazırlar, seriler ve pastal planını yapar.
11
Farklı model ve tekniklerde giyim üretimi yapma becerisine sahiptir.
12
Giyim üretim süreçlerini planlama ve yönetme becerisine sahiptir.
13
Kalite Kontrol ve Kalite Kontrol Sistemleri konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
14
Araştırma yapma, problem çözme ve proje hazırlama becerisi kazanır.X
15
Hızlı ve doğru karar alabilme, farklı ortam ve pozisyonlara uyum sağlama becerisi kazanır.X
16
Yaşam boyu öğrenme felsefesine sahiptir.X
17
Küresel ölçekte çalışabilecek iletişim becerisi ve vizyona sahiptir.X
18
Çevreye duyarlıdır, çevre koruma ve enerji tüketimi hakkında bilinçlidir.X
19
Birey olarak görev hak ve sorumluluklarını bilir, mesleki etik kurallara uygun davranır.X
20
İşçi sağlığı ve iş güvenliği bilincine sahiptir.