GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK/ÇGE-217
Dersin Adı: ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  NAFİYE BİLGE KOÇAK TÜMER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kocakbilge@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
YARATICILIĞIN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖNEMİNİ KAVRAR
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE YARATICILIĞIN DESTEKLENMESİ İÇİN GEREKLİ KOŞULLARIN NELER OLDUĞUNU BİLİR
YARATICILIĞI SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİLENDİREBİLİR






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yaratıcılığa kavramsal bakış
2. Hafta  YARATICILIKTA ZİHİNSEL SÜREÇLER
3. Hafta  BİLİM VE DÜŞÜNME BECERİLERİNE YÖNELİK YARATICILIK
4. Hafta  AİLE VE YARATICILIK YARATICILIK VE MOTİVASYON
5. Hafta  YARATICILIĞI ENGELLEYEN ETKENLER
6. Hafta  OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE YARATICILIĞIN ÖLÇÜLMESİ
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  OKUL ÖNCESİNDE GÖRSEL SANAT EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
9. Hafta  OKUL ÖNCESİNDE GÖRSEL SANAT EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
10. Hafta  OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE SANATSAL GELİŞİM
11. Hafta  OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE SANATIN DİĞER GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
12. Hafta  OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE SANATIN DİĞER GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
13. Hafta  GÖRSEL SANAT EĞİTİMİNDE İLETİŞİM
14. Hafta  OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MİMARİ VE TASARIM
15. Hafta  OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZELER
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  HER YÖNÜ İLE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM 2 HEDEF YAYINLARI
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  anlatım gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
2
4
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
20
40
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
82
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları ve kuramları tanımlar.
2
Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar.X
3
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
5
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar.X
6
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi kazanır.X
7
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.
8
Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır.X
9
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.
10
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.X
11
Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
12
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
13
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
14
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
15
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
17
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.X
18
Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler.X
19
Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.X
20
Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar.X