GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA/ÇGE-206
Dersin Adı: ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ Bilge KOÇAK TÜMER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  kocakbilge@gmail.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kocakbilge@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınları inceleyebilecek.
Çocuklara yönelik yayınları düzenleyebilecek ve uygun hale getirmek için düzenleme yapabilecek.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Çocuk edebiyatının tanımı, önemi ve tarihçesi,
2. Hafta  Okul öncesi çocuk edebiyatının hedefleri Okul öncesi çocuk edebiyatı , edebi türler
3. Hafta  Edebi eserlerin çocuğun gelişimindeki yeri
4. Hafta  Edebi türlerden masal, destan, fabl ve efsanelerin okul öncesi dönem çocuklarına uyarlanması
5. Hafta  Edebi türlerden masal, destan, fabl ve efsanelerin okul öncesi dönem çocuklarına uyarlanması
6. Hafta  Okul öncesi çocuk kitaplarının ve çocuk dergilerinin özellikleri, Çocuğa kitap nasıl okunmalıdır
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Okul öncesi çocuk kitaplarının incelenmesi
9. Hafta  Okul öncesi çocuk kitaplarının incelenmesi
10. Hafta  Okul öncesi çocuk dergilerinin incelenmesi
11. Hafta  Okul öncesi çocuk dergilerinin incelenmesi
12. Hafta  Görsel yayınlar, internet, çizgi film ve çocuk programlarında bulunması gereken özellikler
13. Hafta  Görsel yayınların çocuğun gelişimine etkisi
14. Hafta  Görsel medya yayınlarının incelenmesi
15. Hafta  Görsel medya yayınlarının incelenmesi
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Oğuzkan,F. Çocuk Edebiyatı, Anı Yayıncılık. Kaya, Z. Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. Morpa Kültür Yayınları. MEB-RTÜK işbirliği ile hazırlanan Medya Okuryazarlığı Programı. Demirel, Ş. Vd. Edebi Metinlerle Çocuk Edebiyatı. Pegem Akademi Yayınları Ersoy, Ö., Avcı,N.,Turla, A. Oyuncak, Televizyon, Bilgisayar ve Kitap. Morpa Yayınları. Samur, Ö., A. Çocuk Edebiyatı ve Medya. Vize yayıncılık Tür, G. Ve Turla. A. Okul Öncesinde çocuk, edebiyat ve kitap. Ya-pa kültür yayınları HER YÖNÜYLE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM 4 HEDEF YAYINLARI
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
2
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları ve kuramları tanımlar.X
2
Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar.X
3
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
5
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar.X
6
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi kazanır.X
7
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.X
8
Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır.X
9
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.X
10
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.X
11
Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
12
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
13
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
14
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
15
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
17
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.X
18
Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler.X
19
Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.X
20
Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar.X