GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK VE ÇEVRE/ÇGE-223
Dersin Adı: ÇOCUK VE ÇEVRE
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Nafiye Bilge KOÇAK TÜMER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kocakbilge@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÇOCUKLARA ÇEVRE FARKINDALIĞI SAĞLAYABİLİR.
ÇOCUKLAR İÇİN ÇEVRE ETKİNLİKLERİ DÜZENLEYEBİLİR







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  ÇEVRE TANIMI
2. Hafta  ÇEVRESEL SORUNLAR
3. Hafta  ÇEVRE EĞİTİMİ AMAÇLARI
4. Hafta  ÇEVRE EĞİTİMİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
5. Hafta  ÇEVRE EĞİTİMİNİN KAPSAM VE İÇERİĞİ
6. Hafta  ERKEN ÇOCUKLUKTA ÇEVRE EĞİTİMİ
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  ÇEVRE EĞİTİMİNDE ÖĞRETMENİN ROLÜ
9. Hafta  ÇEVRE EĞİTİMİNDE AİLENİN ÖNEMİ
10. Hafta  ÇEVRE EĞİTİM TEMALARI
11. Hafta  ÇEVRE ETKİNLİKLERİ PLANLAMA
12. Hafta  ÇEVRE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
13. Hafta  ÇEVRE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
14. Hafta  HAZIRLANAN ÇEVRE ETKİNLİKLERİNİN SUNUMU
15. Hafta  HAZIRLANAN ÇEVRE ETKİNLİKLERİNİN SUNUMU
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Çocuklar için uygulamalı çevre eğitimi. DOÇ. DR. HANDAN ASUDE BAŞAL. MORPA KÜLTÜR YAYINLARI SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞİM İÇİN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇEVRE EĞİTİMİ HÜLYA GÜLAY, ALEV ÖNDER. NOBEL YAYIN DAĞITIM ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ DİZİSİ 2- 5-7 YAŞ ÇOCUKLARI İÇİN ETKİNLİKLERLE BİLİM EĞİTİMİ.ADALET KANDIR, MÜNEVVER CAN YAŞAR, GÖZDE İNAL, ELÇİN YAZICI, ÖZGÜR UYANIK, ZELİHA YAZICI. EFİL YAYINEVİ ÇOCUK VE ÇEVRE SEMA BÜYÜKTAŞKAPU, AYŞE ÖZTÜRK SAMUR, SEZAİ KOÇYİĞİT, HATİCE ÖZENOĞLU, KİREMİT. VİZE YAYINLARI
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
2
24
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
10
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
10
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
40
40
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
94
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları ve kuramları tanımlar.X
2
Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar.X
3
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
5
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar.X
6
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi kazanır.X
7
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.
8
Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır.X
9
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.
10
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.X
11
Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
12
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
13
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
14
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
15
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
17
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.X
18
Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler.X
19
Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.X
20
Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar.X