GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUKTA BİLİM VE TEKNOLOJİ/ÇGE-111
Dersin Adı: ÇOCUKTA BİLİM VE TEKNOLOJİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  NAFİYE BİLGE KOÇAK TÜMER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kocakbilge@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilim etkinliklerini planlayabilir
Teknoloji projesi hazırlayabilir







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilim etkinliklerinin kapsamı
2. Hafta  Fiziksel Bilim Etkinlikleri ve etkinlikleri hazırlama
3. Hafta  Fiziksel Bilim Etkinliklerinin sunumu
4. Hafta  Fiziksel Bilim Etkinliklerinin sunumu
5. Hafta  Matematik etkinlikleri ve etkinlik hazırlama
6. Hafta  Matematik etkinliklerinin sunumu
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Matematik etkinliklerinin sunumu
9. Hafta  Dünya ve uzaya ilişkin bilim etkinlikleri ve etkinlik hazırlama
10. Hafta  Dünya ve uzaya ilişkin bilim etkinlikleri sunumu
11. Hafta  Canlıların yaşamına ilişkin bilim etkinlikleri ve etkinlik hazırlama
12. Hafta  Canlıların yaşamına ilişkin bilim etkinlikleri sunumu
13. Hafta  Canlıların yaşamına ilişkin bilim etkinlikleri sunumu
14. Hafta  Teknoloji eğitimi ve etkinlik hazırlama
15. Hafta  Teknoloji eğitimi etkinlik sunumu
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE FEN ÖĞRENİMİ VE ÖĞRETİMİ FATMA TAHTA, ASİYE İVRENDİ. KÖK YAYINCILIK OKUL ÖNCESİNDE FEN EĞİTİMİ. FATMA ALİSİNANOĞLU, SAİDE ÖZBEY, GÜL KAHVECİ, MAYA AKADEMİ OKUL ÖNCESİNDE FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ VE AKTİVİTE ÖRNEKLERİ FATMA ŞAHİN. YA-PA YAYINLARI OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN EĞİTİMİ BERRİN AKMAN, GÜLDEN UYANIK BAYAT, TÜLİN GÜLER. PEGEM AKADEMİ OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN EĞİTİMİ YAŞARE AKTAŞ. KÖK YAYINCILIK. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE MATEMATİK VE FEN ETKİNLİKLERİ YAŞARE AKTAŞ ARNAS, VİZE YAYINCILIK OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ YAŞARE AKTAŞ NABEL TIP YAYINEVİ SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞİM İÇİN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇEVRE EĞİTİMİ. HÜLYA GÜLAY, ALEV ÖNDER. NOBEL YAYIN DAĞITIMI OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK ETKİNLİKLERİ BERRİN AKMAN, ARZU İPEK YÜKSELEN, GÜLDEN UYANIK. EPSİLON YAYINCILIK OKUL ÖNCESİNDE MATEMATİK EĞİTİMİ BERRİN AKMAN. PEGEM AKADEMİ OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ ADALET KANDIR MAİDE ORÇAN. MORPA KÜLTÜR YAYINLARI HER YÖNÜYLE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM 5 HEDEF YAYIN
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  anlatım, alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
5
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
4
80
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
2
8
16
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
2
10
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
51
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları ve kuramları tanımlar.X
2
Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar.X
3
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.X
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
5
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar.X
6
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi kazanır.X
7
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.
8
Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır.X
9
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.X
10
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.X
11
Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
12
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
13
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
14
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
15
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
17
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.X
18
Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler.X
19
Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.X
20
Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar.X