GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI/ÇGE-110
Dersin Adı: ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Öğretim Görev. Neziha ASLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   nezihaaslan@hotmail.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   nezihaaslan@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ruh sağlığı ve çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel bilgileri kazanır.
Çocukluk döneminde ruh sağlığının önemini kavrar.
Çocukluk dönemindeki uyum ve davranış sorunlarını tanır ve çözüme yönelik öneri geliştirir.
Çocukluk döneminde ruh sağlığını koruyucu önleme çalışmalarının önemini fark eder





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Ruh sağlığı kavramı ve tarihsel gelişimi
2. Hafta   Ruh sağlığı ile ilgili kuramlar
3. Hafta   Çocuklarda kişilik gelişiminin önemi
4. Hafta   Çocuklarda benlik gelişiminin önemi
5. Hafta  Çocuklarda görülen uyum ve davranış sorunları
6. Hafta  Sosyal Problemler
7. Hafta   Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Duygusal problemler
10. Hafta  Davranışsal problemler
11. Hafta  Uyum ve davranış sorunlarını önleme
12. Hafta  Problem çözme becerilerinin geliitirilmesi
13. Hafta  Problem çözme becerilerinin geliitirilmesi
14. Hafta  Çocukları tanıma teknikleri
15. Hafta  Çocukları tanıma teknikleri
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aydın, B. Çocuk ve Ergen Psikolojisi. Atlas Yayın Dağıtım. Barbaroğlu A. Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı Vize Yayıncılık Ekşi, A.(1999). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevi. Kırkıncıoğlu, M. Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Ya-Pa Yayınları Öztürk, M. O. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Hekimler Birliği Yayınları. Polvan, Ö. Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi. Nobel Tıp Kitapevi. Sargın N. Çocuklarda Ruh Sağlığı Eğitim Yayın Evi Seven S. Çocuk Ruh Sağlığı Ankara Pegem Akademi Yavuzer, H. Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi, Yüksel, N. Ruhsal Belirtiler. Hatiboğlu Yayınevi.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
5
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
5
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
110
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları ve kuramları tanımlar.X
2
Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar.X
3
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.X
5
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar.
6
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi kazanır.
7
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.
8
Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır.
9
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.
10
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.
11
Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
12
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
13
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
14
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
15
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.X
17
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
18
Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler.
19
Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.
20
Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar.