GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA/ÇGE-216
Dersin Adı: ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Öğr. Gör. Neziha ASLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  nezihaaslan@hotmail.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nezihaaslan@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dünyada ve Türkiye’de insan ve çocuk hakları konusundaki kanunlar ve mevzuatlar konusunda bilgi sahibi olabilme
Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alabilme, çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapabilme







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İnsan hakları ve yasalarla ilgili temel kavramlar
2. Hafta   Çocuk hakları ve yasalarla ilgili temel kavramlar
3. Hafta  Çocukların korunmasının ve eşit fırsatların önemi
4. Hafta   Ulusal ve uluslararası çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma uygulamaları
5. Hafta  Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları
6. Hafta  Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları
7. Hafta   Çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma
8. Hafta   Ara sınav
9. Hafta  Çocukların ve ailelerin haklarını ve güvenliğini koruyucu önlemler ve politikalar
10. Hafta   Çocuk İhmal ve İstismarı
11. Hafta   Çocuk İhmal ve İstismarı
12. Hafta   Çocuk İhmal ve İstismarı
13. Hafta  Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu tedbirler
14. Hafta   Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama
15. Hafta   Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama
16. Hafta   Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akyüz, E. Ulusa l ve uluslararası Hukukta Çocuğun Haklarının ve Güvenliğinin Korunması. Milli Eğitim Yayınevi, Ankara. Akyüz, E. Çocuk Hukuku Çocukların Hakları ve Korunması Pegem Akademi Aral, N. Fiziksel istismar ve çocuk. Tek Isık Yayıncılık, Ankara. Balo, Y. S. Uluslararası ilkeler ışığında Çocuk Koruma Kanunu ve uygulaması. Seçkin Yayıncılık, Ankara. Franklin, B. Çocuk Hakları. Ayrıntı Yayınları, Istanbul. Seliçi, H. ve Akço, S. Çocuk Koruma Kanunu. İstanbul Barosu Yayınevi. Yavuzer, H. Çocuk ve suç. Remzi Kitabevi, Istanbul. Yavuzer, H. Ana-baba ve çocuk. Remzi Kitabevi, Istanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
5
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
5
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
60
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları ve kuramları tanımlar.X
2
Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar.
3
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
5
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar.
6
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi kazanır.
7
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.X
8
Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır.X
9
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.
10
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.X
11
Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
12
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
13
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
14
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.X
17
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.X
18
Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler.
19
Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.X
20
Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar.