GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK BESLENMESİ/ÇGE-208
Dersin Adı: ÇOCUK BESLENMESİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Öğr. Gör. Nağme ŞİRVAN BORAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/nağmeboran
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   nsboran@hotmail.com,nagmeboran@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Beslenme ile ilgili temel kavramları ve beslenme alışkanlıklarını izleyip beslenme etkinliklerini uygulayabilir
Gebelik ve emziklilik durumu olan kadınlar ile hasta ve beslenme ile ilgili özel durumu olan çocukların beslenmelerini izleyebilir
Gelişim dönemlerine göre beslenmeyi uygulayabilir






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Beslenme ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta   Besin öğeleri
3. Hafta   Besin grupları
4. Hafta  Çocuklarda beslenme alışkanlıkları
5. Hafta  Besin hazırlama- pişirme – saklama ilkeleri
6. Hafta  Gebelik ve emziklilik durumuna göre beslenme
7. Hafta  Beslenme ile ilgili problemler
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar
10. Hafta  Hasta çocuk beslenmesi
11. Hafta  Hasta çocuk beslenmesi
12. Hafta   Gelişim dönemlerine göre beslenme
13. Hafta   Gelişim dönemlerine göre beslenme
14. Hafta   Gelişim dönemlerine göre beslenmeyi düzenlemek
15. Hafta   Gelişim dönemlerine göre beslenmeyi düzenlemek
16. Hafta   Final Sınavları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Arlı, M., Şanlıer, N. ,Küçükkömürler, S., Yaman, M. Anne Çocuk Beslenmesi, Pegem A Yayıncılık. Altuğ, R. Bebeklerde ve Çocuklarda Beslenme, Bilge Kültür Sanat Yayınevi. Baysal,Ayşe,Beslenme Hacettepe yayınları Tunçdoğan,İ. , Tunçdoğan, A. 99 sayfada Bebek Beslenmesi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Westcott, P.Bebekler ve Çocuklar İçin Sağlıklı Beslenme. Arkadaşlar Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
2
14
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
5
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
60
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları ve kuramları tanımlar.
2
Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar.X
3
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.X
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
5
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar.
6
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi kazanır.
7
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.
8
Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır.X
9
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.X
10
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.X
11
Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
12
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
13
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
14
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
15
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.X
17
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.X
18
Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler.X
19
Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.X
20
Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar.X