GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK ANİMATÖRLÜĞÜ/ÇGE-221
Dersin Adı: ÇOCUK ANİMATÖRLÜĞÜ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NAĞME BORAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  nsboran@hotmail.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
ANİMASYON ETKİNLİĞİNİ PLANLAMAK
ANİMASYON ETKİNLİĞİNİ UYGULAMAK







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Örn: The mode of delivery of this course is Face to face Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  DERS İÇERİKLERİ VE DERS KAYNAKLARININ TANITILMASI
2. Hafta  ÇOCUK ANİMATÖRLÜGÜNÜN TANIMI VE ÖNEMİ,ANİMASYONLA İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
3. Hafta  ANİMASYONUN ÇOCUĞUN GELİŞİMİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
4. Hafta  OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ANİMASYONUN YERİ VE ÖNEMİ
5. Hafta  ANİMASYON HAZIRLAMADA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR
6. Hafta  ÇOCUKLARA YÖNELİK ANİMASYON ÇEŞİTLERİ
7. Hafta  ANİMATÖRLERİN ÖZELLİKLERİ,ÇOCUK ANİMATÖRLERİN GÖREVLERİ
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  ANİMASYON UYGULAMA ALANLARI,ANİMASYON ORGANİZASYONU
10. Hafta  ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİNE UYGUN AKTİVİTE PROGRAMI HAZIRLAMAK
11. Hafta  ANİMASYON ORGANİZASYONLARINDA YAPILAN ETKİNLİK TÜRLERİ
12. Hafta  ANİMASYON KOSTÜMÜ TANIMI ,ÖNEMİ,ÇOCUK KOSTÜMLERİ HAZIRLAMA
13. Hafta  KOSTÜMLÜ ANİMASYON ÖRNEKLERİ,HAZIRLAMAK UYGULAMAK
14. Hafta  KOSTÜMLÜ ANİMASYON ÖRNEKLERİ,HAZIRLAMAK UYGULAMAK
15. Hafta  KOSTÜMLÜ ANİMASYON ÖRNEKLERİ,HAZIRLAMAK UYGULAMAK
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ANİMASYON.D.ÖZER.KÖK YAYINCILIK,2006 ÇOCUK ANİMATÖRLÜĞÜ.MEGEP,2006
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
5
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
8
3
24
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
109
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları ve kuramları tanımlar.X
2
Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar.X
3
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.X
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.X
5
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar.X
6
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi kazanır.X
7
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.X
8
Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır.X
9
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.X
10
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.X
11
Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
12
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
13
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
14
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
15
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.X
17
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.X
18
Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler.X
19
Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.X
20
Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar.X