GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DİLİ-II/TD102
Dersin Adı: TÜRK DİLİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Konuşmanın fiziksel ve zihinsel unsurlarını bilir. Vurgu, tınlama, söyleyiş bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur.
Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma yapar. Konuşma kurallarını uygular.
Konuşurken yaptığı telaffuz hatalarını düzeltir. Sözlü anlatım becerileri gelişir. Doğru ve akıcı konuşma becerisi kazanır. Okuma, anlama, dinleme kavram ve kurallarını bilir.
Konuşma eğitiminin asıl amacı olan duygu ve düşüncelerini rahatlıkla ifade edebilme becerisi kazanır
Konuşmada nefes kontrolünün, vurgulama ve tonlamanın düzgün bir diksiyon için gerekli olduğunu bilir.
Topluluk karşısında etkili bir konuşma yapabilme becerilerini geliştirir. Konuşurken kelimelerin ve kelime gruplarının amacına uygun kullanılması gerektiğini bilir.
Bireysel ilişkilerimizden, özel hayatımıza, iş hayatımızdan her türlü sosyal ilişkilerimize kadar geniş bir etki alanı bulunan beden dilinin önemini anlar. Beden dilini konuşma sırasında kullanmanın dinleyiciler üzerindeki etkisini kavrar.
Beden dilini ikili iletişimde kullanır. Yüz ifadeleri, ses tonu,jest, beden duruşu ve hareketleri, dokunma ve bakışların sözel olmayan iletişim yani beden dilinin kanalları olduğunu kavrar.
Beden dilinin kültürden kültüre farklılık gösterdiğini bilir.
Konuşma stratejilerini bilir ve uygular.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Diksiyon iletişim, iletişim ögeleri ve türleri, iletişimi engelleyen unsurlar, konuşma ile ilgili temel kavram ve terimler.
2. Hafta  Sesin oluşmasını sağlayan fiziksel unsurlar ve uygulamalı çalışmalar.
3. Hafta  Nefes eğitimi ve soluğu kontrol etme, uygulamalı çalışmalar. Vurgu, tonlama, durak, kavşak, ezgi.
4. Hafta  Sesin oluşmasını sağlayan zihinsel, psikolojik, sosyal ve kültürel unsurlar ve uygulamalı çalışmalar.
5. Hafta  Konuşmacıda bulunması gereken özellikler. Konuşma ile ilgili olan diğer kavramlar. Konuşmada beden dilinin kullanılması, sözsüz iletişim. Bakış, göz teması, yüz ifadesi.
6. Hafta  Konuşmada beden dilini kullanılması.
7. Hafta  Konuşmada beden dili, sözsüz iletişim ve uygulamalı çalışmalar, İzlenim, ikna.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Hazırlıksız konuşmalar. Uygulamalı çalışmalar. Telefonda, toplum içinde, ilk karşılaşmada konuşma
10. Hafta  Hazırlıksız konuşmalar. Uygulamalı çalışmalar. Dergi, gazete, kısa film, reklam vs. üzerine kişisel duygu ve düşüncelerini anlatma.
11. Hafta  Hazırlıksız konuşmalar. Uygulamalı çalışmalar. Günlük hayatta karşılaşacakları durumlara göre uygulamalar yapılacaktır.
12. Hafta  Hazırlıklı konuşmalar. Uygulamalı çalışmalar. Hazırlıksız Konuşma Uygulamaları (görsellerden fotoğraf, karikatür, afiş, reklam, poster vs.- hareketle kişisel duygu ve düşüncelerini anlatma.
13. Hafta  Hazırlıklı Konuşma Uygulamaları (Hitabet, Söylev, Topluluk Önünde Konuşma, Münazara,
14. Hafta  Hazırlıklı konuşmalar. Uygulamalı çalışmalar. (Açık Oturum, Forum, Panel, Sempozyum)
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
2
2
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uçak teknolojisi için gerekli temel matematik ve fen bilimleri bilgi birikimine sahiptir.
2
Alanında karşılaştığı problemleri tespit edip çözüm üretir.
3
Alanının gerektirdiği temel teknik resim bilgi ve becerisine sahiptir.
4
Alanında gerekli olan teknik araç, gereç ve aletleri kullanabilme becerisine sahiptir.
5
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgisayar destekli cihazları kullanır.
6
Alanı ile ilgili konularda sahip oldukları bilgi, beceri ve düşüncelerini sözlü veya yazılı olarak Türkçe ve yabancı bir dilde muhatapları ile paylaşabilme ve iletişim kurabilme becerisine sahiptir.X
7
Alanı ile ilgili konularda sosyal ve kültürel değerlere sahip çıkar ve bununla birlikte meslek etiğini de koruyarak iş sağlığı ve güvenliğini önemser.X
8
Alanı ile ilgili imalat yöntemlerini bilir, alet ve makineleri tanır ve kullanır.
9
Alanında edinmiş olduğu standartları bilir ve uygular.
10
Uçak bakım ve onarımı ile ilgili temel bilgil ve standartları bilir.
11
Uçak bakım ve onarımı için gerekli alet ve malzemeleri kullanma becerisine sahiptir.
12
Alanın gerektirdiği malzemeleri bilir, seçer ve sınıflandırabilir.
13
Uçak teknolojisi ile ilgili temel elektrik - elektronik bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
14
Uçak teknolojisinde kullanılan kompozit malzemeler hakkında temel bilgi birikimi ve üretim - montaj bilgisine sahiptir.
15
Uçaklarda kullanılan çevrimleri, türbinli motorları oluşturan parçaları ve gaz türbinleri ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahiptir.
16
Çalışma hayatında bireysel veya takım olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.
17
Alanı ile ilgili kontrol sistemlerinin temellerini bilir. Programlanabilir mantıksal denetleyicileri öğrenir. Temel düzeyde programlama yapabilir.
18
Alanı ile ilgili robotik sistemlerini bilir. Bu sistemlere ait koordinat sistemlerine ve simülasyon yazılımlarını temel seviyede öğrenir.
19
Yaşam boyu öğrenmenin gerekli olduğunun farkına vararak, mesleki ve akademik olarak kendini sürekli yeniler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ((Bölüm başkanlığınca atanacaktır.))
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (())
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (())