GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II/TAR-102
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Toplumu ayakta tutan birlik-beraberlik, bağımsızlık, ulusal çıkarların ön planda tutulması, vatana bağlı olmak, etkin vatandaş olma gibi değerlerin kazanır.
Tarihi bir olayı bugün meydana gelen olaylarla ilişkilendirerek gerçekçi bir bakış açısı geliştirir.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II dersi ile ilgili yardımcı kitaplar okuması ile derste anlatılan konular hakkında farklı bakış açılarına sahip olmak.
Köklerine saygı ve bağlılık duyarken evrensel değerleri benimsemeyi öğrenir.
Ülkemizi korumak için şehit düşen, gazi olan atalarını öğrenerek vatan toprağının değerini anlar, millî birlik ve beraberlik şuuru kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Birinci Dünya Savaşı’nı kaybeden Osmanlı Devleti’ne önerilen barış tasarıları, Paris Barış Konferansı, Londra Konferansı, San Remo Konferansı ve Sevr Barış Antlaşması.
2. Hafta  Millî Mücadele, Doğu Cephesi ve Güney Cephesindeki Çarpışmalar: Maraş, Urfa, Adana ve Antep Savunmaları.
3. Hafta  Düzenli Ordunun Kurulması ve Batı Cephesi Çarpışmaları.
4. Hafta  Tekâlifi Milliye Kararları, Büyük Taarruz’un Kazanılması, Mudanya Mütarekesi’nin imzalanması.
5. Hafta  Lozan Barış Antlaşması’nın imzalanması ve bu antlaşmanın önemi.
6. Hafta  Ankara’da yeni bir devlet kurulması ve siyasi alanda inkılâplar: Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyet’in ilanı, 3 Mart 1924 Yasaları.
7. Hafta  Siyasi partilerin kurulması ve Türkiye Cumhuriyeti’nde demokrasi denemeleri ve buna tepkiler.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Eğitim ve kültür, sağlık ve bayındırlık alanında gerçekleştirilen düzenlemeler, ekonomik hayatta yapılan yenilikler: Vergi düzenlemeleri, yeni bankaların kurulması, tarımı canlandırma amacıyla alınan tedbirler, bazı sanayi kuruluşlarının kurulması.
10. Hafta  Cumhuriyet Döneminde Türkiye’nin İzlediği Dış Politika: 1923-1932 arasında Lozan’da çözümlenemeyen problemlerin çözülmesi, 1932-1939 arasında izlenen dış politika.
11. Hafta  Mustafa Kemal Atatürk’ün Ölümü ve Atatürk ilke ve İnkılâpları.
12. Hafta  Atatürk’ün ölümünden sonra Türkiye, 1950-1980 arasında Dünyada ve Türkiye’de genel durum.
13. Hafta  1980’den günümüze kadar Türkiye ve Dünya’daki gelişmeler.
14. Hafta  1980’den günümüze kadar Türkiye ve Dünya’daki gelişmeler.
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
10
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uçak teknolojisi için gerekli temel matematik ve fen bilimleri bilgi birikimine sahiptir.
2
Alanında karşılaştığı problemleri tespit edip çözüm üretir.X
3
Alanının gerektirdiği temel teknik resim bilgi ve becerisine sahiptir.
4
Alanında gerekli olan teknik araç, gereç ve aletleri kullanabilme becerisine sahiptir.
5
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgisayar destekli cihazları kullanır.
6
Alanı ile ilgili konularda sahip oldukları bilgi, beceri ve düşüncelerini sözlü veya yazılı olarak Türkçe ve yabancı bir dilde muhatapları ile paylaşabilme ve iletişim kurabilme becerisine sahiptir.X
7
Alanı ile ilgili konularda sosyal ve kültürel değerlere sahip çıkar ve bununla birlikte meslek etiğini de koruyarak iş sağlığı ve güvenliğini önemser.X
8
Alanı ile ilgili imalat yöntemlerini bilir, alet ve makineleri tanır ve kullanır.
9
Alanında edinmiş olduğu standartları bilir ve uygular.
10
Uçak bakım ve onarımı ile ilgili temel bilgil ve standartları bilir.
11
Uçak bakım ve onarımı için gerekli alet ve malzemeleri kullanma becerisine sahiptir.
12
Alanın gerektirdiği malzemeleri bilir, seçer ve sınıflandırabilir.
13
Uçak teknolojisi ile ilgili temel elektrik - elektronik bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
14
Uçak teknolojisinde kullanılan kompozit malzemeler hakkında temel bilgi birikimi ve üretim - montaj bilgisine sahiptir.
15
Uçaklarda kullanılan çevrimleri, türbinli motorları oluşturan parçaları ve gaz türbinleri ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahiptir.
16
Çalışma hayatında bireysel veya takım olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.X
17
Alanı ile ilgili kontrol sistemlerinin temellerini bilir. Programlanabilir mantıksal denetleyicileri öğrenir. Temel düzeyde programlama yapabilir.
18
Alanı ile ilgili robotik sistemlerini bilir. Bu sistemlere ait koordinat sistemlerine ve simülasyon yazılımlarını temel seviyede öğrenir.
19
Yaşam boyu öğrenmenin gerekli olduğunun farkına vararak, mesleki ve akademik olarak kendini sürekli yeniler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğr. Gör. Ceyda İFTAR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (0)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (0)