GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRSEL PROGRAMLAMA - III/BİL-208
Dersin Adı: GÖRSEL PROGRAMLAMA - III
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Proje ihtiyaç analizi yapmak
Uygulamalarda kütüphane kullanmak
Farklı uygulamalar ile veri transferi yapmak
İletişim uygulamaları yapmak
Birden çok katmanlı uygulama yapmak
Program testlerini yapmak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Yüz yüze eğitim, uygulama, gösterme
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Proje ihtiyaç analizini yapmak
2. Hafta  Veri tabanı gereksinimlerini belirlemek
3. Hafta  Gelişmiş bileşen tasarlamak ve eklemek
4. Hafta  API uygulaması yapmak
5. Hafta  API uygulaması yapmak
6. Hafta  Registry uygulaması yapmak
7. Hafta  Çevre birimleri ile iletişim kuran uygulama yapmak
8. Hafta  Canlı mesajlaşma uygulaması yapmak
9. Hafta  Client-Server uygulama yapmak
10. Hafta  Client-Server uygulama yapmak
11. Hafta  Çok katmanlı uygulama yapmak (Proje çalışması)
12. Hafta  Çok katmanlı uygulama yapmak (Proje çalışması)
13. Hafta  Çok katmanlı uygulama yapmak (Proje çalışması)
14. Hafta  Uygulama testlerini yapmak (Proje çalışması)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
4
3
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının gerektirdiği düzeyde matematik ve hesaplama bilgisine sahiptir.X
2
Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımları ile ilgili ihtiyaçları analiz ederX
3
Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımları geliştirme süreçlerini planlarX
4
Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımlarını geliştirirX
5
Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımlarını test ederX
6
İnternet programlama ve web tasarım konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
7
Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.X
8
Bilgisayar sistemlerinde meydana gelebilecek donanımsal arızaları tespit eder.X
9
Bilgisayar sistemlerinde meydana gelebilecek donanımsal arızaları giderir.X
10
Yazılım uygulamalarında kullanılan arayüz tasarımlarını geliştirir.X
11
Alanıyla ilgili edindiği temel bilgiler ile öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında araştırma yaparak, çözüm üreterek bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.X
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.X
13
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
14
Alanıyla ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğini de gözeterek iş sağlığı ve güvenliğini önemserX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğr.Gör. Ertuğrul DUMAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www://websitem.gazi.edu.tr/site/dumanertugrul)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (dumanertugrul@gazi.edu.tr)