GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II/TAR-102
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu derste öğrendiği bilgilerle kendi ana bilim dalı dersleri arasında ilişkilendirme yaparak disiplinler arası bir düşünme becerisi kazanır
Toplumu ayakta tutan birlik beraberlik, bağımsızlık, ulusal çıkarların ön planda tutulması, vatana bağlı olmak, etkin vatandaş olma gibi değerlerin kazanır.
Tarihi bir olayı bugün meydana gelen olaylarla ilişkilendirerek gerçekçi bir bakış açısı geliştirir
Ders esnasında kullanılan birinci elden kaynak, belgesel, film gibi materyalleri incelerken doküman analiz etmeyi öğrenir.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi il dersi ile ilgili yardımcı kitaplar okuması ile derste anlatılan konular hakkında farklı bakış açılarına sahip olmak.
Ülkemizi korumak için şehit olan atalarını öğrenerek anavatan topraklarının değerini anlar, birlik ve beraberlik şuurunu benimser.
Farklı görüş ve fıkir akımlarına saygı duymayı, kendi görüşlerini araştır
Atalarının yaşamış olduğu zorlukları ve ayakta kalma mücadelesini görerek hayatta yaşadığı zorluklara karşı güçlü durabilmeyi öğrenir.
Köklerine saygı ve bağlılık duyarken evrensel değerleri benimsemeyi öğrenir.
Ülkemizi korumak için şehit düşen, gazi olan atalarını öğrenerek vatan toprağının değeri

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Birinci Dünya Savaşı' nı kaybeden Osmanlı Devleti'ne önerilen barış tasarıları, Faris Barış Konferansı, Londra Konferansı, San Remo Konferansı ve Sevr Barış Antlaşması.
2. Hafta  Milli Mücadele, Doğu Cephesi ve Güney Cephesindeki Çarpışmalar: Maraş, Urfa, Adana ve Antep Savunmaları.
3. Hafta  Düzenli Ordunun Kurulması ve Batı Cephesi Çarpışmaları.
4. Hafta  Tekalifi Milliye Kararları, Büyük Taarruz'un Kazanılması, Mudanya Mütarekesi'nin imzalanması.
5. Hafta  Lozan Barış Antlaşması'nın imzalanması ve bu antlaşmanın önemi.
6. Hafta  Ankara'da yeni bir devlet kurulması ve siyasi alanda inkılaplar: Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyet'in ilanı, 3 Mart 1924 Yasaları.
7. Hafta  Siyasi partilerin kurulması ve Türkiye Cumhuriyeti' nde demokrasi denemeleri ve buna tepkiler.
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Eğitim ve kültür, sağlık ve bayındırlık alanında gerçekleştirilen düzenlemeler, ekonomik hayatta yapılan yenilikler: Vergi düzenlemeleri, yeni bankaların kurulması, tarımı canlandırma amacıyla alınan tedbirler, bazı sanayi kuruluşlarının kurulması.
10. Hafta  Cumhuriyet Döneminde Türkiye'nin İzlediği Dış Politika: 19231932 arasında Lozan'da çözümlenemeyen problemlerin çözülmesi, 19321939 arasında izlenen dış politika.
11. Hafta  Mustafa Kemal Atatürk'ün Ölümü ve Atatürk ilke ve İnkılapları.
12. Hafta  Atatürk'ün ölümünden sonra Türkiye, 19501980 arasında Dünyada ve Türkiye' de genel durum.
13. Hafta  1980'den günümüze kadar Türkiye ve Dünya' daki gelişmeler.
14. Hafta  1980'den günümüze kadar Türkiye ve Dünya' daki gelişmeler.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
46
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini alanında kullanırX
2
Mesleki etik, iş güvenliği, işçi sağlığı ve ilk yardım bilgisine sahip olurX
3
Alanında yeterli olacak düzeyde teknik yabancı dil bilgisine sahip olurX
4
Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yaparX
5
Hayat boyu öğrenme yeterliliği olarak teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirirX
6
Fiziksel büyüklükleri ölçmek için gerekli cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler.X
7
Elektrik – elektronik alanındaki analog / dijital malzemeleri tanımak için deney yaparX
8
Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder.X
9
Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirirX
10
Bilgisayar denetimli tezgahlar (CNC) için program oluşturarak parça üretimini gerçekleştirirX
11
Endüstriyel robotlara yazılım geliştirerek endüstriyel uygulamalar yaparX
12
Elektrik motorlarının yapısını ve karakteristiklerini tanımlayarak uygulamalar geliştirirX
13
Teknik resim okuma ve çizme kabiliyetine sahip olurX
14
Bilgisayar destekli çizim, üretim ve tasarım programlarını kullanırX
15
Güç aktarma, akışkanlar ve hidrolik / pnömatik sistemlerin tasarım, kurulum ve bakımını yaparX
16
Elektromekanik sistemlerin tasarım, arıza, bakım-onarım faaliyetlerini gerçekleştirmek için gerekli olan teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ((...))
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ((...))
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ((...))