GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GİRİŞİMCİLİK VE İŞ KURMA/PLT-111
Dersin Adı: GİRİŞİMCİLİK VE İŞ KURMA
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlayabilme
Kişisel ve kuramsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirme
KOBİ yönetiminin ve sorunlarının büyük işletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt etme
Yeni iş kurmak için iş planı hazırlayabilme
Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma süreci hakkında fikir yürütme
Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular
Girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan faaliyetleri karşılaştırır
Başarılı girişimcilik öykülerindeki girişimcilik özelliklerini değerlendirerek kendi girişimcilik özelliklerini geliştirir
Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır
Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kariyer planını bir girişimci olarak yapılandırır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Girişimcilik kavramı ve girişimcilikte etik
2. Hafta  Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temelleri
3. Hafta   İş modeli, girişimciliğin süreçleri ve iş fikri
4. Hafta  Girişimcilikte tasarım
5. Hafta  Girişimcilik iklimi
6. Hafta  Girişimcilik türleri
7. Hafta  Franchising ve işletme satın alma
8. Hafta  İşletme kurma
9. Hafta  Girişimin sonlanması/ Tasfiye,iflas, birleşme
10. Hafta  KOBİ'ler ve girişimcilerin Türk ekonomisindeki yeri ve önemi
11. Hafta  Girişimcilikte Cinsiyet Faktörü (Kadın Girişimciler)
12. Hafta  Girişimcilik Ahlakı
13. Hafta  Türkiye'de girişimciliğin özendirilmesi
14. Hafta  Başarılı girişimcilik öyküleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
59
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Temel bilim disiplinine özgü konuları öğrenir.X
2
2. İşyerinde/sahada alanı ile ilgili yöntem ve teknolojileri uygular.X
3
3. Alanı ile ilgili problemleri analiz eder.X
4
4. Polimer bilimini ileri düzeyde anlar.X
5
5. Alanında deneysel çalışmalar yürütür.X
6
6. Polimer teknolojisi alanında yeni bilgilere ulaşarak araştırma yapabileceği farklı alanlar oluşturabilir.X
7
7. Alanında mevcut yöntem üzerinde iyileştirme yapabilir.X
8
8. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak ve ekip halinde yürütebilir.X
9
9. Etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.X
10
10. Alanı ile ilgili özgün fikirlerini yazılı ve sözlü ifade eder.X
11
11- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarX
12
12- Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğr.Gör.Şerife Şermin AYDIN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (serifeaydin@gazi.edu.tr)