GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENEL KİMYA-II/KİM-102
Dersin Adı: GENEL KİMYA-II
Dersin Kredisi: 6 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sıvılar, katılar ve moleküller arası etkileşimleri kavramak
Reaksiyon Kinetiğini, Tersinir ve tersinmez reaksiyonları, sulu çözeltilerin reaksiyolarını anlayıp değerlendirebilmek
Kimyasal Denge kavramını anlamak ve irdeleyebilmek.
Asit, baz, tampon çözeltileri, çözünürlük çarpımı gibi kavramları anlamak ve değerlendirebilmek.
Termodinamik kavramaları anlamak ve irdeleyebilmek.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  ÇÖZELTİLER VE FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ: Çözelti türleri, moleküller arası kuvvetler, çözelti oluşumu ve denge, gazların çözünürlüğü, çözeltinin buhar basıncı.
2. Hafta  ÇÖZELTİLER VE FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ: Osmotik basınç, elektrolit olmayan çözeltilerin donma noktası alçalması ve kaynama noktası yükselmesi, elektrolit çözeltiler.
3. Hafta  KİMYASAL KİNETİK: Kimyasal tepkime hızı, tepkime hızının ölçülmesi, derişimin tepkime hızına etkisi, sıfırıncı, birinci ve ikinci dereceden tepkimeler.
4. Hafta  KİMYASAL KİNETİK: Kimyasal kinetikte kuramsal modeller, sıcaklığın tepkime hızına etkisi, tepkime mekanizmaları, kataliz.
5. Hafta  KİMYASAL DENGENİN İLKELERİ: Dinamik denge,denge sabitine ilişkin bağıntılar, denge sabiti büyüklüğünün önemi, kütleler etkisi ifadesi, Le Chatelier ilkesi, denge hesaplamaları.
6. Hafta  ASİTLER VE BAZLAR: Arrhenius asit-baz kuramı, Lowery-Bronsted asit-baz kuramı, suyun iyonlaşması ve pH eşeli, kuvvetli asitler ve bazlar, zayıf asitler ve bazlar, çok protonlu asitler, molekül yapısı ve asit-baz davranışı, Lewis asit ve bazları.
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  ASİT-BAZ VE ÇÖZÜNÜRLÜK DENGELERİ: Asit-baz dengelerinde ortak iyon etkisi, tampon çözeltiler, asit-baz indikatörleri, nötürleşme tepkimeleri ve titrasyon eğrileri.
9. Hafta  ASİT-BAZ VE ÇÖZÜNÜRLÜK DENGELERİ: Çok protonlu asit tuzlarının çözeltileri, asit-baz denge hesaplamaları, çözünürlük çarpımı sabiti, çözünürlük dengelerinde ortak iyon etkisi, çökme ve tam çökmenin ölçütleri, ayrımsal çöktürme, çözünürlük ve pH.
10. Hafta  İSTEMLİ DEĞİŞME: ENTROPİ VE SERBEST ENERJİ: Entropi kavramı, entropinin ve entropi değişiminin belirlenmesi, termodinamiğin ikinci yasası, standart serbest enerji değişimi, serbest enerji değişimi ve denge ve sıcaklıkla değişimi.
11. Hafta  ELEKTROKİMYA: Elektrot potansiyelleri ve ölçümü, standart elektrot potansiyelleri, pil potansiyeli, serbest enerji değişimi ve denge sabiti.
12. Hafta  ELEKTROKİMYA: Elektrot potansiyelleri ve ölçümü, standart elektrot potansiyelleri, pil potansiyeli, serbest enerji değişimi ve denge sabiti.
13. Hafta  TERMOKİMYA
14. Hafta  TERMOKİMYA
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
14
1
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
154
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili gerekli temel bilgileri öğrenir.X
2
Kimya alanında yeni yöntem ve teknolojileri ek teknik eğitim alarak kullanırX
3
İş alanlarındaki güncel sorunlara çözüm üretir.X
4
Temel bilimleri ve kimya bilimini ileri düzeyde uygular.X
5
Teknik resmin temel yeterliliklerini kullanarak alanında iki veya üç boyutlu özgün malzeme tasarlar.X
6
Temel bilimleri ve kimya bilimi alanında deneysel çalışmalar yürütür.X
7
Kimya teknolojisi alanında yeni bilgilere ulaşarak araştırma yapabileceği farklı alanlar oluşturur.X
8
Deneysel sonuçları değerlendirme becerisine sahiptir.X
9
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak ve ekip halinde tasarlayabilir.X
10
Mesleği ile ilgili fikri ve sinai haklar konusunda yetkinliğe sahiptir.X
11
Alanında güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve etkin iletişim kurar.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Yasemin UDUM , Doç.Dr. Bekir Sıtkı ÇEVRİMLİ Öğr. Gör. Şükrü KALAYCI , Öğr. Gör. Dr. Ülkü ÜNAL , Öğr. Gör Dr. Tuğba TABANLIGİL CALAM)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (y.udum@gazi.edu.tr cevrimli@gazi.edu.tr skalayci@gazi.edu.tr uunal@gazi.edu.tr ttabanligil@gazi.edu.tr)