GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM-II/KLP-104
Dersin Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bilgisayar destekli üç boyutlu çizim yapmak
Bilgisayar destekli üç boyutlu montaj yapmak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Üç boyutlu çizim program komutları ve BDÇ yazılımının çalıştırma
2. Hafta  Menü ve araç çubuklarının kullanma
3. Hafta  Taslak çizim yapmak ve taslak çizim komutlarının çalıştırma
4. Hafta  Taslak ölçülendirme komutlarının kullanım
5. Hafta  Üç boyutlu katı modelleme yapmak
6. Hafta  Döndürerek katı oluşturma
7. Hafta  Süpürerek katı oluşturma
8. Hafta  Katı modellerde aynalama
9. Hafta  Üç boyutlu yüzey modelleme
10. Hafta  Üç boyutlu model montajı
11. Hafta  Üç boyutlu modelin teknik resmini oluşturmak
12. Hafta  Montaj yapmak
13. Hafta  Yardımcı görünüşlerin oluşturulması ve görünüşlerin ölçülendirilmesi
14. Hafta  BDÇ yazılımları arası veri dönüşümleri yapmak
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
54
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini alanında kullanır.X
2
Mesleği ile ilgili problemlere çözüm üretir.X
3
Edindiği pratik ve teorik bilgiler ile Kalıpçılık alanındaki sorunları çözer.X
4
Mühendislik uygulaması için gerekli olan teknik araç ve gereçleri, eğitimini alarak kullanır.X
5
Mesleği ile ilgili gelişmelere göre, kendini yeniler.X
6
Teknik resim becerisini alanında kullanır.X
7
Mesleği ile ilgili deney tasarımı yapabilir.X
8
Disiplinler arası takım çalışması yapar.X
9
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır.X
10
Üç boyutlu tasarım programı ile kalıp tasarımı yapabilir.X
11
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliği olarak kendini sürekli geliştirir.X
12
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.X
13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler, etkin iletişim kurar.X
14
Teknik resim ile teknik iletişim kurar.X
15
Endüstriyel Kalıpçılık teknikerliği mesleğini etik, sosyal ve hukuksal değerler doğrultusunda uygular.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Mehmet Subaşı Mustafa Göktaş)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()