GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PAZARLAMA BİLGİSİ VE ÜRÜN GELİŞTİRME TEKNİKLERİ/EUT-204
Dersin Adı: PAZARLAMA BİLGİSİ VE ÜRÜN GELİŞTİRME TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunmak
Pazarlama çevresini analiz etmek
Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunmak
Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturmak
Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlamak
Dağıtım kavramı ve dağıtım türlerini kavrayabilmek
Tutundurma kavramını anlamak
Pazarlama araştırması yapabilmek
Pazarlama karması elemanlarını kavrayabilmek
İlgili birimlere pazarlama kanallarına ilişkin bilgi sağlamak yeterlikleri kazandırılacaktır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Pazarlama Tanımları, Pazarlamanın Kapsamı, Pazarlamanın Önemi, Pazarlamanın Gelişme Dönemleri, Pazarlama Karması Elemanları
2. Hafta  İç Çevre Faktörleri, Müşteri Çevresi Analizi, Dış Çevre Analizi
3. Hafta  Pazar Kavramı, Pazarı Oluşturan Öğeler, Pazar Türleri
4. Hafta  Müşteri Kavramı, Tüketici Kavramı, Tüketici Satın Alma Karar Süreci Şekli
5. Hafta  Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Kavramı, Hedef Pazar Seçim Stratejileri
6. Hafta  Pazarlamanın Gelişme Dönemleri, Pazarlama Karması Elemanları
7. Hafta  Ürün Kavramı, Mal Çeşitleri, Tüketim Malı Çeşitleri
8. Hafta  Yeni Mamul Kavramı, Ürün Hayat Seyri
9. Hafta  Hizmet Pazarlaması, Marka Kavramı, Ambalaj Kavramı
10. Hafta  Fiyat Kavramı, Fiyatlandırma Hedefleri, Fiyatlandırmada Göz Önünde Bulundurulması Gereken Faktörler, Fiyatlandırma Yöntemleri, Yeni Ürün İçin Fiyatlandırma
11. Hafta  Dağıtım Kavramı, Dağıtım Türleri, Dağıtım Politikaları, Toptancılık, Perakendecilik
12. Hafta  Tutundurma Kavramı, İletişim Kavramı, İyi İletişim İçin Önemli Hususlar, Tutundurma Bütçesi Hazırlama Yöntemleri, Tutundurma Karması Elemanları
13. Hafta  Araştırma Kavramı ve Araştırma Türleri, Pazarlama Araştırması, Pazarlama Araştırmasına Katılan Kurumlar
14. Hafta  Pazarlama Araştırmasının Aşamaları, Veri Kavramı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
4
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
4
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
81
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tasarım - Sanat bilgilerini uygulamada temel mühendislik bilgilerini kullanır.
2
Güncel teknolojileri kullanarak sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere çözümler üretir.X
3
Mevcut bilgi ve uygulama tecrübelerini alanındaki güncel yeniliklerle geliştirir.X
4
İki ya da üç boyutlu düşünebilme yetkinliğine sahiptir.
5
Teknik resimin temel yeterliliklerini kullanarak teknik iletişim kurar.
6
Yaşam boyu öğrenme gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme yetkinliğine sahiptir.X
7
Bir tasarım ürünü ve projesini bireysel ya da bir takımın parçası olarak gerçekleştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Endüstriyel ürün tasarlama süreçlerini yürütebilir.X
9
Mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik araç ve gereçleri ek teknik eğitim alarak kullanır..
10
Düşünme, üretme ve sunum süreçlerinde güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
11
Düşüncelerini İngilizce yazılı ve sözlü ifade eder.
12
Fikri ve Sinai haklar konusunda yetkinliğe sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğr. Gör. Dr. Suat AYAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (suatayan@gazi.edu.tr)