GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SES EĞİTİMİ II/SEB 102
Dersin Adı: SES EĞİTİMİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Fatma Münevver ŞENDURAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  munevversenduran@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  munevversenduran@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Lafzi ve İkâi terennümleri kullanarak makamsal alıştırmaları usûlün ritmik yapısına uygun bir biçimde seslendirebilir.
Türk mûsikîsi ses eğitiminde ezgilere söz giydirme alışkanlığı kazanır.
Alıştırmalar ile kazandırılan diyafram nefesini doğru kullanmayı, eserler üzerinde uygulayarak pekiştirir.
Hançerisini işlek bir biçimde kullanmayı öğrenir.
Türk Mûsikisinin Üslûp ve Tavır özelliklerine uygun biçimde icrâ yapmayı öğrenir.
15 zamanlı usûllere kadar Türk musikisinde kullanılan küçük usulleri diyafram çalışmaları ile pekiştirerek ritm duygusunu geliştirir.
Nefesini doğru bir biçimde düzenleyerek musiki cümlelerini etkili bir biçimde vurgulayabilir.
Usul darplarındaki kuvvetli ve zayıf zamanları göz önünde bulundurarak eser icrası yapabilir.
Çargah, Buselik ve Kürdi makamında yazılmış alıştırmaları doğru ve etkili bir biçimde seslendirebilir.
Rast ve Uşşak makamında yazılmış alıştırmaları doğru ve etkili bir biçimde seslendirebilir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Rast makamında yazılmış terennüm etütlerinin icrâsı
2. Hafta  Rast makamında eser icrası
3. Hafta  Rast makamında Terennüm etütlerini Türk Müziği üslup ve tavrına uygun biçimde seslendirme
4. Hafta  Uşşak makamı dizisi ile hançere çalışmaları
5. Hafta  Uşşak makamında terennüm etütlerinin icrâsı
6. Hafta  Uşşak makamında eser icrası
7. Hafta  Uşşak makamı dizisi ile hançere çalışmaları ve eser icrası
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Buselik makamı dizisi ile hançere çalışmaları
10. Hafta  Buselik makamında yazılmış terennüm etütlerinin icrâsı
11. Hafta  Buselik makamında Terennüm etütlerini Türk Müziği üslup ve tavrına uygun biçimde seslendirme
12. Hafta  Buselik makamında eser icrası
13. Hafta  Çargâh, Rast, Bûselik ve Uşşak makamında hançere çalışmaları
14. Hafta  Dönem içinde öğrenilen eserlerin nüans çalışmaları
15. Hafta  Genel Tekrar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Türk Mûsikisi Ses Eğitimi Ses İcracılığında Temel Kavramlar, Alıştırmalar ve Örnek Eserler Doç. Dr. Serda Türkel OTER
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
116
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk müziğini tarihi yönü ile kavrar,X
2
İcracı olarak yetişirX
3
Türk Müziği repertuvarı zenginleşir ve eserleri; makam, ezgi ve güfte özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
4
Eserleri; usûl özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
5
Eserleri tür ve biçim özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
6
Eserleri; teknik ve estetik özellikleriyle ele alarak inceleyebilir.X
7
Alanında topluluk çalıştırabilir, eğitebilir.X
8
Uzmanlık alanında ders verebilir.X
9
Müziğin fiziksel oluşumuyla ilgili bilgi sahibidir.X
10
Türk Müziği kuramını kavramıştır.X
11
Seslendirmek istediği eseri deşifre edebilir.X
12
Yazılı kaydı bulunmayan veya belli bir ekole bağlı olarak yazmak istediği eserleri bilgisayar ortamında notaya alabilir.
13
Türlerine bağlı olarak eserleri en doğru şekilde telaffuz eder.X
14
İcrâ etmek istediği eserlere, çalgısıyla eşlik edebilir.X
15
Türk Müziği kültürüne hakimdir.X
16
Türk Müziği aralıklarını kavramıştır ve eserleri perde hassasiyeti ile icrâ eder.X
17
Batı Müziği kuramı hakkında bilgi sahibidir.
18
Divan şiiriyle yazılmış güfteleri anlayabilir ve günümüz Türkçesine çevirebilir.
19
Profesyonel ve amatör stüdyolarda kayıt yapabilir ve işleyebilir.
20
Alanında makam, usûl, biçim ve yöre özelliklerine göre beste yapabilir.X