GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
POPÜLER MÜZİKLER/MÜZ 202
Dersin Adı: POPÜLER MÜZİKLER
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Barış GÜRKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://konservatuvar.gazi.edu.tr/barisgurkan.html
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bgurkan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Popüler müzikleri sosyal, müzikal bağlamda tanıma-tanımlayabilme.
Ulusal popüler müzik örneklerini tanımaya yönelik beceriler.
Uluslararası popüler müzik örneklerini tanımaya yönelik beceriler.
Uluslararası popüler müzik örneklerini, ulusal popüler müziğimizle karşılaştırabilmeye yönelik beceriler.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Pop,popüler,kültür,kimlik,popüler kültür ve konuyla ilişkili diğer kavramların literatürdeki anlamları ve örneklerle açıklanması.
2. Hafta   Sosyal, ekonomik ve teknik faktörlerin müziğe etkisi. Bu bağlamda, popüler müzik endüstrisinin üretim, dağıtım ve denetleme süreçlerinin tanımlanması
3. Hafta   Üretimle tüketimin buluşma noktasında popüler müzikler: Gramofonun icadı ve beraberinde getirdikleri. Piyasa-müzik ilişkisi.
4. Hafta   Popüler müzikte tür ve biçim. Türkiye’de popüler müzik türleri ve icrâ ortamları.
5. Hafta   Türkiye’de modernleşme sürecinde müzik. (XIX. yy. Tanzimat Dönemi; operetlerden müzikallere, müzikli oyunlardan kantolara...)
6. Hafta   Türkiye’de modernleşme sürecinde müzik(XX.yy.Cumhuriyet Dönemi;Türkçe sözlü hafif Batımüziğinden Arabeske,Anadolu Rock’tan Türkçe Rap'e)
7. Hafta   Toplumsal kimlikleri temsil etmesi bağlamında popüler müzikler: Türkiye’de geleneksel müzik türlerinin popüler müzik türlerine adapte edilmesi.
8. Hafta  ARASINAV
9. Hafta   Geleneksel müzik türlerinin popüler müzik türlerine adapte edilmesi. Bu bağlamda, Türkçe beş örnek parçanın müziksel yapısının incelenmesi.
10. Hafta   Popüler müzikte küreselleşmenin rolü ve popülermüziği uluslararası düzeyde yansıtan worldmusic tanımlamasınınvemüziğin standartlaşmasının tartışılmas
11. Hafta   Popüler müziklerin biçimlenmesinde farklı referans noktaları:küresel popülermüzikalanındanveTürk popülermüziğinden çeşitli örneklerinkarşılaştırılmas
12. Hafta   Popüler müziklerin dinleyici kitlesi.Yeni elektronik alt yapılar düzenlemeler eşliğinde popüler müziğin bir parçası haline getirilmesi.
13. Hafta   Müzik türlerinin etkileşimi; popüler müziklerin diğer müzik türleri ile etkileşimi.
14. Hafta   Popüler müziklerin diğer müzik türleri ile etkileşimi. Farklı popüler müzik türlerinden belirlenecek eserlerin, müzikal açılardan karşılaştırılması.
15. Hafta  Örnek ses kayıtları üzerinden dönem boyunca öğrenilenlerin tekrar edilmesi.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Allan F. Moore, Analyzing Popular Music, Cambridge University Press, 2003. Ayhan Erol, Popüler Müziği Anlamak, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2002. Craig McGregor, Pop Kültür Oluyor, Çivi Yazıları Yayınevi, İstanbul, 2000. David Rowe, Popüler Kültürler, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1996. James Lull, Popüler Müzik ve İletişim, Çivi Yayınları, İstanbul, 2000. Martin Stokes, Aşk Cumhuriyeti Türk Popüler Müziğinde Kültürel Mahrem, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2011. Meral Özbek, Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski, İletişim Yayınları, İstanbul, 2010. Murat Meriç, Türkçe Sözlü Hafif Batı Müziği, İletişim Yayınları, İstanbul, 2006. Refik Ahmet Sevengil, İstanbul Nasıl Eğleniyordu, İletişim Yayınları, İstanbul, 1998. Dönem içerisinde konuyla ilişkili medyadan takip edilebilecek güncel veriler. Konuyla ilişkili bildiri, makale, vs. Çalışmaya örnek oluşturacak görüntülü-görüntüsüz kayıtlar (kaset, CD, plak).
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
80
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
148
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.X
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.X
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.X
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.