GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK MÜZİĞİ İŞİTME-OKUMA-YAZMA I/MÜZ 105
Dersin Adı: TÜRK MÜZİĞİ İŞİTME-OKUMA-YAZMA I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Selçuk ÖZTÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/selcukozturk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  selcukozturk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Rast, dügâh, segâh, çargâh, nevâ, hüseynî, acem, eviç, gerdâniye ve muhayyer perdelerinin yerini öğrenir.
Rast, dügâh, segâh, çargâh, nevâ, hüseynî, acem, eviç, gerdâniye ve muhayyer perdeleri ile oluşturulabilecek bütün aralıkları sesi ile söyler.
Rast makamında; sofyan, nîm sofyan ve semâi usüllerinde dikte yapar.
Kürdî-dik kürdî, nîm hisar-dik hisar, ırak-geveşt gibi perdeleri makamın seyrine göre duyurabilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze eğitim şekli geçerlidir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Nazariyat ve usül dersleri bu ders içi yardımcı nitelik taşıyabilir.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tartım çalışması yapılır.
2. Hafta  Tartım çalışması yapılır.
3. Hafta  Tartım çalışması yapılır.
4. Hafta  Tartım çalışması yapılır.
5. Hafta  Rast, dügâh, segâh, çargâh, nevâ, hüseynî, eviç, gerdâniye perdelerinin yeri öğretilir.
6. Hafta  Rast, dügâh, segâh, çargâh, nevâ, hüseynî, eviç, gerdâniye perdelerine ilave olarak muhayyer perdesi öğretilir.
7. Hafta  Solfej çalışması yapılır.
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Solfej çalışması yapılır.
10. Hafta  Rast-segâh, segâh -nevâ, rast-nevâ gibi çeşitli kombinasyonlar oluşturularak aralık işitimi üzerinde durulur.
11. Hafta  Aralık çalışması yapılır.
12. Hafta  Aralık çalışması yapılır.
13. Hafta  Rast peşrevi icrâ edilir. Ardından 1. hâne'nin öğrenci tarafından önce tartımı sonra da solfeji yapılması istenir.
14. Hafta  Rast peşrevinin 2. hâne'si icrâ edilir. Ardından 2. hâne'nin öğrenci tarafından önce tartımı sonra da solfeji yapılması istenir.
15. Hafta  Rast peşrevinin 3. hâne'si icrâ edilir. Ardından 3. hâne'nin öğrenci tarafından önce tartımı sonra da solfeji yapılması istenir.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bona Müzik Teorisi Notları, Vicdan TABAKOĞLU Türk Mûsîkîsi Solfeji, Ahmet HATİPOĞLU
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama ve Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
110
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.X
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.X
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.X