GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
USUL BİLGİSİ II/MÜZ114
Dersin Adı: USUL BİLGİSİ II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Beste ESEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/besteesen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esen.beste@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk müziğinde usullerin kullanımı, tanımları ve özellikleri ve uygulamalarının öğrenciye öğretilmesi








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  8 zamanlı usullere kadar genel tekrar
2. Hafta  Müsemmen usülünün tanımı vuruluşu ve örnek eser geçilmesi
3. Hafta  Aksak ve Curcuna usülünün tanımı vuruluşu ve örnek eser geçilmesi
4. Hafta  Ağır Aksak usülünün tanımı vuruluşu ve örnek eser geçilmesi
5. Hafta  Evfer ve Raks Aksağı usülü tanımı vuruluşu ve örnek eser geçilmesi
6. Hafta  Lenk Fahte usülü tanımı vuruluşu ve örnek eser geçilmesi
7. Hafta  Cengi Usulü usülü tanımı vuruluşu ve örnek eser geçilmesi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Tek Vuruş usülü tanımı vuruluşu ve örnek eser geçilmesi
10. Hafta  Nim Çenber ve İkiz Aksak usülü tanımı vuruluşu ve örnek eser geçilmesi
11. Hafta  Nim Evsat ve Şarkı Devri usülü tanımı vuruluşu ve örnek eser geçilmesi
12. Hafta  Bektaşi Devri Revanı ve Çifte Düyek usulü tanımı vuruluşu ve örnek eser geçilmesi
13. Hafta  Fer-i Muhammes usulü tanımı vuruluşu ve örnek eser geçilmesi
14. Hafta  Nim Berefşan ve Nim Hafif usulü tanımı vuruluşu ve örnek eser geçilmesi
15. Hafta  Genel Tekrar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Türk Musikisi Rehberi,Prof. Dr. Gülçin Yahya Kaçar, Maya akademi, 2009 Türk musikisi ve nazariyatı ve usulleri, İsmail Hakkı Özkan, Ötüken, 1994 Türk Musikisinde Usuller Ve Kudüm, Hurşid Ungay.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
1
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
1
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
60
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.X
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.