GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DÜNYA MÜZİKLERİ II/MÜZ 408
Dersin Adı: DÜNYA MÜZİKLERİ II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Sevilay Çınar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sevilaycinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dünya Müziği kavramını kültürel ve coğrafi olarak kavrama.
Japonya, Endonezya ve Bosna geleneksel ve günümüz müzik icrâlarını tanıma ve tanımlayabilme.
Dünyadaki geleneksel müzikleri tanıyarak ve tanımlayarak kendi geleneksel müziği ve günümüz icrâsı ile önyargısız karşılaştırma yapabilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Japon müziğinin tarihsel ve kültürel altyapısı. Japon müziğinin temel öğeleri,geleneksel öğretim yöntemleri ve klasik müzik vokal türleri.
2. Hafta  Japon müziğinin temel öğeleri, geleneksel öğretim yöntemleri, notasyon sistemi ve başlıca klasik müzik sazları.
3. Hafta  Geleneksel Japon tiyatrosu ve müzik (Gidayu-bushi).
4. Hafta  Japonya'da halk şarkıları (minyo) ve temsilcileri.
5. Hafta  Endonezya müziğinin tarihsel ve kültürel altyapısı.
6. Hafta  Bali ve Java'nın müzikal özellikleri ve farklılıkları. Gamelan müzik terminolojisi.
7. Hafta  Gamelan orkestrası (ses sistemi, çalgılar). Gamelan müzikte icrâ biçimleri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Gamelan müziği ve gölge kuklası. Gamelan müzisyenleri, bestecileri ve kukla oynatıcıları.
10. Hafta  Globalizasyonun etki ve sonuçları (rock müzik,gamelan ve fusion jazz).
11. Hafta  Bosna Hersek'de müzik, müzisyenler ve değişim süreci. Bosna müziğinin tarihsel ve kültürel altyapısı.
12. Hafta  Bosna'da müzik: Dağ köyleri (yerel şarkı türleri, ganga icrâcıları, geleneksel çalgılar).
13. Hafta  Bosna'da müzik: Halk müziğinin günümüz örnekleri çok yönlü müzik taşıyıcıları.
14. Hafta  Müzikal veriler eşliğinde, karşılaştırmalı uygulamalar.
15. Hafta  Müzikal veriler eşliğinde, karşılaştırmalı uygulamalar.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Chris Nickson. Guide to World Music. 2004. Henry Spiller. The Traditional Sounds of Indonesia. 2004. Jeff Todd Titon. Worlds of Music: An Introduction to the Music, 2009. Ali Jehad Racy. Arap Dünyasında Müzik, 2003. Murat Özyıldırım. Arap ve Türk Musikisinin XX. Yüzyıl Birlikteliği, 2013. Richard O. Nidel. World Music: The Basics. 2004. Simon Broughton. Guide to World Music : Volume 1. 2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
70
 Ödev
3
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
111
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.X
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.X
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.X
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.X
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.X
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.X
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.