GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MÜZİK-SAĞLIK/MÜZ 404
Dersin Adı: MÜZİK-SAĞLIK
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Burçin UÇANER ÇİFDALÖZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/burcinucaner
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  burcinucanerQyahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Müzikle terapinin tarihi, Türklerde müzikle terapi, müzikle terapi metodları ve uygulama alanlarının incelenmesi
Müzikle terapinin birçok yönden incelenmesi ve farklı alanlarda uygulamalı olarak Müzik terapi çalışmaları yapılması.
Yüksek Lisans öğrencileri bu konularda teorik ve uygulamalı olarak bilgilendirilir. Gerçek ortamlarda (hastane, klinik, okul, özel eğitim merkezi vb.)






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze ve gerçek ortamlarda (hastane, klinik, özel eğitim merkezi vb.)uygulamalı olarak işlenmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Müzik terapi, ortaya çıkışı ve tarihi
2. Hafta  Antik dönemlerde müzik terapi
3. Hafta  Türklerde müzik terapinin tarihi
4. Hafta  Müzik terapi uygulama alanları
5. Hafta  Türkiye'de güncel müzik terapi uygulamaları
6. Hafta  Yurt dışında güncel müzik terapi uygulamaları
7. Hafta  Doğaçlama müzik terapi metodunu.
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Doğaçlama müzik terapi metodunun devamı.
10. Hafta  Yaratıcı müzik terapi metodunu.
11. Hafta  Yaratıcı müzik terapi metodunun devamı.
12. Hafta  Besteleme müzik terapi metodu.
13. Hafta  Besteleme müzik terapi metodunun devamı.
14. Hafta  Yeniden yaratıcı müzik terapi metodu
15. Hafta  Yeniden yaratıcı müzik terapi metodunun devamı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Müzikle Tedavi- Ahmet Şahin Ak, Ötüken Yayınları, 2006 Makamdan Şifaya-Levent Öztürk, Halil Erseven, Fadıl Atik, Defining Music Therapy, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2009 Avrupa’da Müzik İle Terapi-Banu Doğan,Mep Kitap, 2006 Müzik İle Terapi-Hasan Cihat Örter, Mep Kitap, 2005 Receptive Methods in Music Therapy- Denise Grocke ve Tony Wigram, Athenaeum Press, 2007. Defining Music Therapy- Kennet Bruscia, Barcelona Press, 1998. Microanalysis in Music Therapy-Thomas Wosch, Tony Wigram, Athenaeum Press, 2007. Türklerde ve dünyada müzikle ruhi tedavinin tarihçesi ve günümüzdeki durumu- Rahmi Oruç Güvenç, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 1985 Türkiye'de ruh hastalıklarının tedavisinde müziğin rolünün müzik eğitimi açısından incelenmesi ve yorumlanması - Şehnaz İbiş Babacan, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1998 Bir iletişim aracı olarak müzik ve müzikle tedavi yöntemleri-Haşmet Altınölçek, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998 Müz
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  UYGULAMA
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
4
10
 Projeler
4
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
8
1
8
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
14
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
92
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.X
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.X
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.X
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.X
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.X
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.X
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.X
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.X