GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BATI MÜZİĞİ TARİHİ II/MÜZ 310
Dersin Adı: BATI MÜZİĞİ TARİHİ II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Öğr. Gör. Erol IŞILDAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  https://gazi.academia.edu/ErolI%C5%9F%C4%B1ldak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erol.isildak@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Romantizm sonrası müzik hakkında bilgi sahibi olmak.
20. yüzyıldaki sanat ve müzikteki akımları bilmek.
Folklor ve müzik hakkında bilgi sahibi olmak.
Caz müziği hakkında genel bilgi sahibi olmak.
Türk beşlilerini ve sonraki kuşaklarını bilmek.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Batı Müziği Tarihi I dersinin alınması önerilir.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Romantizmden 20. Yüzyıla Doğru (Post-Romantikler, Anton Bruckner, Hugo Wolf, Gustav Mahler)
2. Hafta  Romantik Dönem’den 20. Yüzyıla Geçerken (Richard Strauss, Rus Beşlileri)
3. Hafta  Beşlerden Sonra Rus Müziği. (Sergey Rahmaninov, Aleksandr Skriyabin, Piyotr İlyiç Çaykovski, Çaykovski’nin Sanatı ve Etkileri)
4. Hafta  Avrupa’da Ulusal Akımlar.
5. Hafta  İskandinav Ülkeleri.
6. Hafta  İngiltere, İspanya ve Amerika'da Müzik.
7. Hafta  20. Yüzyıla Giriş (Caz Müziğine Genel Bakış)
8. Hafta  20. Yüzyıla Giriş (Operada Modernizm, İzlenimcilik-Debussy, Anlatımcılık-Schönberg)
9. Hafta  Yeni Klasikçilik (Neoklasisizm, 12 Ton, Mikrotonal Müzik, İşlevsel Müzik)
10. Hafta  Folklor Etkileri-Bela Bartok
11. Hafta  1945 Öncesinde Avrupa Ülklerine Genel Bakış (Fransa, Almanya, İtalya, İngiltere, Sovyetler Birliği, Diğer Avrupa Ülkeleri)
12. Hafta  1945 ve Sonrası- Yeni Müzik (Rastlamsal Müzik, Elektronik Müzik, Somut Müzik)
13. Hafta  Türkiye'de Müzik (Çağdaş Türk Müziği ve Çok Sesli Müzik)
14. Hafta  Türk Beşleri
15. Hafta  Türk Beşleri
16. Hafta  Türk Beşleri'nden Sonra 2-3-4 ve 5. Kuşak Türk Bestecileri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   İLYASYOĞLU, Evin (2002), Zaman İçinde Müzik, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Boran, İlke; Y.Şenürkmez, Kıvılcım (2015), Kültürel Tarih Işığında Çoksesli Batı Müziği, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Berendt, Joachim E. (2009), Caz Kitabı, Ayrıntı Yayınevi, İstanbul. Kütahyalı, Önder (1981) Çağdaş Müzik Tarihi, Varol Matbaası, Ankara. Griffiths, Paul (1996), Modern Music, Interprinted Ltd, Malta. Ali, Filiz (2002), Elektronik Müziğin Öncüsü Bülent Arel, TÜRKİYE İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
2
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
8
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
2
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
1
4
 Sunu hazırlama
4
1
4
 Sunum
4
1
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
8
2
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.X
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.X
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.X
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.X
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.X
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.X
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.X
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.X
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.X