GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BATI MÜZİĞİ TARİHİ I/MÜZ 309
Dersin Adı: BATI MÜZİĞİ TARİHİ I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Erol IŞILDAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  https://gazi.academia.edu/ErolI%C5%9F%C4%B1ldak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erol.isildak@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İlk medeniyetler ve İlk çağ uygarlığında müzik şeklini öğrenmek.
Orta Çağ ve Barok dönemdeki müzik biçimi, besteciler ve çalgılar hakkında detaylı bilgi edinmek.
Batı müziğinde klasik ve romantik dönem müziği, bestecileri ve çalgılarını öğrenmek.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mısır ve Mezopotamya'da müzik.
2. Hafta  İlkçağ Uygarlıkları'nda müzik. (Çin, Hindistan, İbraniler, Eski Yunan, Roma, Bizans Ezgileri, Ambrosius ve Gregorius Ezgileri)
3. Hafta  Ortaçağ Müziği. (İlk nota dizgesi, Dini müzik ve Gezgin şarkıcılar)
4. Hafta  Gotik Çağ müziği. (Dönem ile ilgili müzikler dinletilecek.)
5. Hafta  Rönesans Müziğinin Özellikleri. (Erken, Orta ve Geç Rönesans bestecileri-çalgıları-müziği hakkında bilgi.)
6. Hafta  Barok Müziğin Başlıca Özellikleri. (Operanın Doğuşu)
7. Hafta  Barok Müziğin Başlıca Özellikleri. (Barok Dönemde Çalgı Müziği Biçimleri)
8. Hafta  Barok Müziğin Başlıca Özellikleri. (Olgun Barok Dönemi)
9. Hafta  Batı Müziğinde Klasik Dönem. (Klasik Dönemi Hazırlayan Akımlar, Mannheim Okulu, Aydınlanma)
10. Hafta  Batı Müziğinde Klasik Dönem. (Melodi ve Armonide Yeni Kavramlar, Klasik Dönem’de Müzik Biçimleri)
11. Hafta  Batı Müziğinde Klasik Dönem. (Senfoni Orkestrası, Klasik Dönem Operası)
12. Hafta  Batı Müziğinde Klasik Dönem. (Wolfgang Amadeus Mozart'ın hayatı, Çocukluk Yılları, Erişkinlik Dönemi, Son Yılları, Mozart’ın Sanatı, Mozart’ın Operal
13. Hafta  Batı Müziğinde Klasik Dönem. (Ludwig van Beethoven, Beethoven’in Yaşamı, Beethoven’in Müziği, Beethoven’in Önemi)
14. Hafta  Batı Müziğinde Romantik Dönem. (19. Yüzyıl Başlarında Dünya Tarihi, Felsefede Romantik Düşünce, Müzik Tekniğinde Romantizm)
15. Hafta  Batı Müziğinde Romantik Dönem. (Romantik Piyano, Senfonik Müzik, Oda Müziği, Lied, Koral Müzik, Besteciler: Franz Schubert, Carl Maria von Weber, Feli
16. Hafta  Batı Müziğinde Romantik Dönem. (Besteciler: Robert Schumann, Frédéric Chopin, Niccoio Paganini, Berlioz, Franz Liszt, Johannes Brahms )
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İLYASYOĞLU, Evin (2002), Zaman İçinde Müzik, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Boran, İlke; Y.Şenürkmez, Kıvılcım (2015), Kültürel Tarih Işığında Çoksesli Batı Müziği, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Büke, Aydın (2005), Bach-Yaşamı ve Eserleri, Kabalcı Yayınevi, İstanbul. Büke, Aydın; Altınel Mine İ. (2006), MÜZİĞİ YARATANLAR BAROK DÖNEM, Dünya Yayıncılık, İstanbul. Büke, Aydın (2016), Beethoven Müziğin Dönüm Noktası, Can Yayınevi, İstanbul. Büke, Aydın (2012), Romantizmin Işığı Clara, Can Yayınevi, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
2
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
8
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
2
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
1
4
 Sunu hazırlama
4
1
4
 Sunum
4
1
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
8
2
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Türk müziğini tarihsel, kuramsal ve icra yönü ile kavrar 2. Araştırmacı olarak yetişir. 3. Türk ve dünya sanat kültürüne katı sağlar.X
2
Evrensel Müzikolojinin çağdaş, özgün yapısını öğrenmek.
3
Ulusal müzikoloji için yeterli donanımda bilgi sahibi olmak.
4
Ulusal müzikoloji için Türk paleografyası bilgisiyle donanmak.
5
Tarihi Müzikolojinin yaklaşım ve metotları hakkında bilgi sahibi olmak.X
6
Disiplinlerararası müzikoloji alanında bilgi sahibi olmak.X
7
Müzikolojinin yöntembilimini öğrenmek.
8
Müzik ve müzik bilgisini analiz etmeyi öğrenmek.X
9
Müzik politikası hakkında çözümlemeci yaklaşım sergileyebilmek.X
10
Dünya müzikoloji problemlerine ülke gerçekleri çerçevesinde bakabilmek.X
11
Ülke müzikolojisine uluslararası alan içindeki yerini güçlendirebilecek donanıma sahip olmak.X
12
Müzikolojiyi sanat ve müziğin yükselmesinde kullanabilme becerisi kazanmak.X